Senaste nytt

Översättning vid codeshare

FFS

Medlem
Hej,
Jag ska till new orleans nästa år och har bokat med sas hela vägen. Sista biten, ORD-MSY flygs av United, dvs code-share.
Jag har bokningsklass S på alla sträckor, vilket ska vara Premium Eco. Om jag loggar in på United översätts detta till B, "United Economy" och jag kan bara välja stol i ekomoni-kabinen.

Bör jag oroa mig/boka om för att få Premium Eco på United också.

Och den viktigaste frågan. Hur många poäng kommer jag få? ;)
 

agehall

Medlem
När du bokar code-share har du ingen aning om vad det egentligen blir för bokningsklass. I ditt fall låter det ju som att det blir economy sista biten.

Om det nu är så att SK S blir UA B, så kan du kolla i Eurobonus tabeller för intjäning på UA för att se vad sista biten ger dig i poäng. Räkna får du göra själv.
 

mry

Medlem
När jag flög till SFO sist åkte jag med SK mellan LLA-ARN-ORD och sista biten mellan ORD och SFO med united. Jag som hade Guldkort kunde då på SAS sida boka plats i Economy plus på UA och loggade jag in på uniteds sida så såg jag att jag hade den platsen utan att betala extra för den som man normalt får göra via united.com.

Economy plus är dessutom mer benutrymme på de planen jag flugit det iaf, ca 10 cm mer till stolen framför.
 

FFS

Medlem
B på united står som premium eco enligt sas poängtabell.
Jag har bara silver så jag får vänta med att boka plats...

Jag har åkt united eco plus en gång över atlanten förut och det var rätt behagligt
 
Last edited:

FFS

Medlem
Tänkte rapportera hur det gick...
På vägen dit hamnade jag på en vanlig eco-plats. Då jag inte hade exakt koll på layouten på planet märkte jag detta först när jag skulle sätta mig på min plats. Jag såg att det fanns lediga eco plus stolar, så jag frågade flygvärdinnan om jag inte hade en biljett som gav mig en eco plus stol. Hon sa att det såg ut som det men att jag skulle sagt till i gaten. Snäll som hon var gick hon tillbaka till gaten och kollade, detta resulterade i att jag fick byta upp mig till eco plus. :D
Väldigt snällt tycker jag. Plus till UA express.

På hemvägen fick jag en eco plus stol direkt vid incheckningen.

Poängen blev 1350 i vardera riktning ORD-MSY. Står som "B Economy Discounted" under mina sidor.

Resan var 837 miles och jag har EBS. Verkar ju vara lite drygt 100% intjäning? Eller räknar jag fel?

900*1,15=1035 dvs ca. 30% extra poäng
 

AABack2ARN

Medlem
Om du flyger United så ger Y och B 150% på SAS. Ingen bonus för att du är EBS eller EBG.

837 miles avrundas till 900 miles. 900*1.5 = 1350 miles.

Kul att det gick så smidigt :)
 
Toppen