Senaste nytt

British Airways Business lounge - London Heathrow

AABack2ARN

Medlem
Japp så ska det visst vara, och i norra business-loungen kan man dessutom få glass om man frågar. Tror inte södra business-loungen har det. (Har förvisso inte varit i någon av dem så jag för enbart vidare vad jag läst här och på FlyerTalk)
 

Nemo

Medlem
British Airways Business lounge - London LHR

Heathrow t5 south gallery har glassfrys. Ligger till höger längst in/till höger om biosalongen, med utsikt mot incheckningen. Bara att ta och äta, hur mycket du vill.
 
Heathrow t5 south gallery har glassfrys. Ligger till höger längst in/till höger om biosalongen, med utsikt mot incheckningen. Bara att ta och äta, hur mycket du vill.
Det lustiga är att First Lounge inte har någon glassfrys. Förr i tiden gick det bra att fråga en servitris, varpå man fick några kulor glass med chokladsås eller dylikt, severat i en snygg skål med skedd och servett. Det slutade de med, men personalen skaffade i stället glass från Galleries. En vacker dag kom supervisorn och berättade för mig att det fick de minsann inte göra längre, det hade lounge managern gett order om. Sedan dess går jag själv upp och hämtar en rejäll stack glassar, vilka jag tar med mig ner till Floungen. Personalen brukar tycka det är väldigt roligt. Många av dem har ingen aning om att det överhuvudtaget finns en glassfrys.

För övrigt tycks de byta glassleverandör regelbundet. Fram till för några år sedan var det billigt skräp som serverades. Sedan blev det Green & Blacks, mycket bra och ekologiskt. Nu har de en produkt som heter Cornish Ice Cream eller något åt de hållet. Helt OK, men G&B är bättre.

Nu skall jag plocka fram en stor bägare B&J Cookie Dough . . . .

Johan
 
Last edited:

sembl

Medlem
I somras hade de dessutom en typ av isglass som var 3 eller 4smak. Otroligt kungligt att hiva fram en sådan precis när man satt sig i den varma kabinen. Till och med flygvärdinnorna undrade var jag köpt glassen.

För övrigt så är Cornish Ice Cream bättre än medel enligt min smak iaf. Däremot måste de avfrosta glasskylen eller köpa en ny variant som inte har ett islager deluxe inuti.
 

palmen

Moderator
Kan tänka mig att glasstillverkarna ledsnar efter ett tag. Att sälja glass till flygbolag är bland de mest olönsamma affärer de gör.

På vilket sätt menar du då? Betalar flygbolagen dåligt för glassen?
Det borde ju finnas vissa andra variabler än just själva intäkten i "cash", exponera sitt varumärke för alla som flyger borde vara värt lite i marknadsföring i alla fall, eller är det jag som tänker helt fel?
 
Toppen