Senaste nytt

Bra förslag på business Köpenhamn-Houston med Star Aliance?

Ska flyga CPH - Houston i början av mars och undrar om någon har förslag på någon bra businessprodukt?
Vill helst ta bytet i Europa så SAS går bort.

LH's A380 låter ospännande....
Uniteds business i 777 har jag testat och gillade (BRU - ERW) och den finns ju om man flyger via LHR
Från FRA har United 767 - ingen aning vad de har för business i dessa?
Och så finns ju möjligheten att flyga 787 om man åker via AMS.

Kul om någon har erfarenheter att dela med sig av. Eller kanske en kreativ idé som jag missat helt.

Uppdragsgivaren vill helst att vi åker EK, men CPH-DXB-IAH känns lite väl mycket även om man gillar att flyga :)
 

agehall

Medlem
Uppdragsgivaren vill helst att vi åker EK, men CPH-DXB-IAH känns lite väl mycket även om man gillar att flyga :)

Spännande uppdragsgivare. Jag gillar inte EK eftersom de inte är med i någon allians, men det är inget fel på deras produkt. Du kan enkelt statusmatcha EBG eller liknande till Skywards Gold.

Annars kanske BA via LHR vore något? Om du behöver TP går det säkert att göra lite hopp på vägen också.
 

Dr. Miles

Expert
Vänligen skriv ej förkortningar i rubriken. Speciellt när man kan tolka olika sätt.

Jag vill också varna andra som skriver flygplatskoder i rubrik/inlägg. Om ni stavar det fel blir det obegripligt direkt.
 
Jag undrar precis som Dr. Miles. Det blir inte bättre av att siten skriver om SA till south-african-airways i URLen automatiskt. :)

Utan ett byte i USA (eller Kanada) har du följande produkter att välja på:

British Airways, Air France, Emirates, KLM, Lufthansa, Qatar, Singapore Airlines och United.

BA har ju vad man hört en bra produkt, och även om det inte är populärt att säga så, tycker jag United Business First är bra, speciellt till en gammal CO-bas som IAH är.
 
Håller med om att deras "alliansfrihet" är ett problem. Men nu börjar de ju i alla fall samarbeta med Quantas...
Tyvärr är det samma med Qatar och ETIHAD. Och av alla bolag i världen så väljer ETIHAD att köra codeshare med AirBerlin...
Emirates-milesen lär väl mest användas för uppgraderingar på semesterresor.

Befinner mig irriterande nära guld på både Eurobonus och Skywards så jag vet inte vilken som kommer först.

Har läst en del om statusmatch på sidan. Hur går det till i praktiken? Mailar man och säger att ju är jag minsann viktig hos A så vill ni att jag ska flyga med B så får jag minsann vara viktig hos er också? Eller finns det färdiga "processer"?

Ang trådens ursprungstema:
Gillar som sagt var United Business First. Har haft förmån med suverän personal där. Inte unga, men riktiga proffs som vet hur de gör för att man ska känna sig välkommen.

Men är det ngn som vet något om deras business i 787?
 
Toppen