Senaste nytt

Cathay Pacific The Wing, First class, Hongkong. Nyöppnad efter renovering

ACervin

Medlem
Cathay Pacific The Wing första klass lounge i Hongkong anses som en av de bättre. Har precis öppnat efter en omfattande renovering. Kan vara bra att veta om man har vägarna förbi och åker väldigt långt fram. Länken från Australian Business Traveller.

First look: Cathay Pacific
 

Jacob

Medlem
Tack för länken! Har länge väntat på en första uppdatering från nya första klass loungen.

Ser ut som de kört på samma grunddesign som nya business loungen i The Wing vägg i vägg samt The Cabin.

Skönt att de gamla fåtöljerna är borta, de var inte ens sköna och alldeles för låga, även för mig som är normallång. Sen vet jag inte vad jag tycker om de cirkelformade "båsen" (som även finns i business loungen), men klart bättre än de låga fåtöljerna i alla fall.

Nya The Haven ser ganska steril ut, den gamla restaurangen var helt klart för liten (som det står i artikel), var ganska sliten mot slutet men hade faktiskt lite atmosfär. Men tumme upp för den nya à la carte menyn som nämns.

Men The Cababas, wow! Det var bra redan innan med någon slags japansk vinterträdgård med privat "terrass" utanför varje badrum där man kunde vila på en vilstol, men det där ser ju helt fantastiskt ut.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser mycket fräschare ut än före renovering. Men frågan är, har de fått större yta än förr.
Enligt artikeln har nya loungen 167 sittplatser jämfört med tidigare 123.

Det var alldeles för liten och överbefolkad på vissa tider av dagen förut.
Även The Heaven har fått flera sittplatser det ser ut som.
 

AABack2ARN

Medlem
Var där för tre veckor sedan och då var den inte klar utan fick hålla mig tillgodo med en liten del av business-loungen. Ovanstående såg mycket bättre ut :)
 

Gus

Medlem
Jag skulle vilja uppleva en riktigt bra första class lounge, har bara besökt enstaka business lounger tidigare. Vilken helhetsupplevelse tror ni skulle vara bäst (inräknat både flygresa och loungebesök) utav Arlanda-Frankfurt-Muscat med Lufthansa F och således besök i FCT Frankfurt. Eller Hong Kong-Tokyo med Cathay Pacific F och besök i loungen ovan? Flygtiden till Muscat är ju längre så det blir mer njutning men Cathay Pacifics first class kabin ser bra mycket roligare ut än gamla F på Lufthansa. Jag reser med frugan och det verkar ju himla trevligt att äta middag mittemot varandra i Cathay. :)

En stor fördel med Cathay Pacific F är ju att jag kan boka en resa i december redan nu, med Lufthansa F går det ju bara 2 veckor innan.

Jag har 80 000 poäng hos MileagePlus och 60 000 hos Executive Club. Vi tänker resa enkelresa.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
LH utan tvekan. Försök boka via både MUC/FRA för bästa upplevelse. Se till att ha gott om tid för att maximera upplevelsen.
 
Toppen