Senaste nytt

Trådlöst internet - Nu på över 100 tunnelbanestationer i London

Jacob

Medlem
Nu är projektet äntligen klart med att installera trådlöst internet i Londons tunnelbana. Över 100 stationer har fått internetuppkoppling som drivs av Virgin Media.

Samtliga resenärer kan gratis komma åt reseinformation för kollektivtrafiken i London. Resenärer som har abonnemang via Virgin Media, Vodafone, EE, T‑Mobile eller Orange kan använda tjänsten i sin helhet medan övriga resenärer kan köpa tjänsten via Virgin Media WiFi Pass.

Ytterligare info finns via denna länk:
Station WiFi | Transport for London
 
Det funkar fint, men lagom tills man lyckats koppla upp sig så är det ju dags att kliva på tåget.

Hur svårt/dyrt är det att få WiFi och/eller mobiltäckning i tunnlarna? Det skulle ju göra resandet till nåt mer än bara personförflyttning.
 

fly4fun

Medlem
Hur svårt/dyrt är det att få WiFi och/eller mobiltäckning i tunnlarna? Det skulle ju göra resandet till nåt mer än bara personförflyttning.

Jag har för mig jag har läst att det är en fråga om säkerhet och inte teknik. Efter sprängdådet i London för några år sedan, så vill man utesluta möjligheten till bomber som aktiveras genom en mobiltelefon.
 
Toppen