Senaste nytt

Brussels Airlines startar direktlinje till Washington

Palazzi

Medlem
Det Belgien-baserade flygbolaget, Brussels Airlines, annonserade idag att man kommer öppna en andra nordamerikansk destination; till huvudstaden Washington.

Det belgiska flygbolaget är kanske mest kände för sina linjer till Europa och Afrika, men har även opererat en linje till New York de senaste åren.

Brussels Airlines har nyligen installerat nya stolar i Business class, som faktiskt ser riktigt inbjudande ut. Bolaget erbjuder också möjligheten, som enda alliansbolag, att påbörja sin resa från Bromma flygplats (för de som tycker att det är en fördel).

Det blir fem avgångar/vecka i vardera riktning (Mån-Fre):
SN515 Bryssel 17:30 - Washington 20:15
SN516 Washington 22:35 - Bryssel 12:10
 

Agö

Medlem
Det var en för SN vettig linje mellan de politiska huvudstäderna Washington och Bryssel. Bra komplettering till UA som kör från Bryssel 12:10.
 
Testade deras nya kabin i Augusti och var mycket nöjd. Enda problemet är placeringen av reglagen till stolen vilka iaf var ivägen för mig, när jag lade armen på armstödet "naturligt" så hamnade den på knapparna och ändrade stolen. Vilka problem man har...

SN.jpg
 
Last edited:

macaper

Medlem
Ja, jag flög BRU-IAD den 20 juni.
Det var en helt ok flight. Maten var kanon men som vanligt på SN så blir man tokig på att alla utrop sker på 23 olika språk och tar en halvtimme! :)
 
Toppen