Senaste nytt

SAS Travel Pass Unlimited

Ubbe

Medlem
SAS Pendlarkort
Pendlarkortet Travel Pass Unlimited ger obegränsat antal flygresor på förbestämda destinationer, till ett fast pris i ett år. Det kan t.ex. vara inrikesresor i Sverige eller resor mellan städer i Skandinavien/Finland. Ni får stor rabatt på resorna samt största möjliga flexibilitet och tillgänglighet, så att ni kan boka och boka om med kort varsel. Just nu har ni möjlighet att få extra många resor när ni köper ett pendlarkort. T.o.m. 28 februari 2013 bjuder SAS nämligen på en extra månad, när ni köper ett 12-månaders pendlarkort.
 

Chrille

Medlem
Källa? Finns det något finstilt? Funderar över om både beställning och första giltighetsdatum skall vara före 28 feb, eller hur dom definierar köp...
 

ulagun

Medlem
Hade TP under 5 års tid och det är oerhört praktiskt och smidigt när det fungerar.

Dock efter allt oändliga strul som började för min del i feb. 2012 och SAS aldrig fick någon rätsida på så beslutade arbetsgivaren inga fler TP.
Innan man skaffar ett så föreslår jag att man "räknar hem" det. Utfärdas endast i C-class och man ska näst intill pendla för att det ska löna sig.
En nackdel som jag upplevde är när SAS drar ner på inrikesavgångarna runt större helger samt sommarmånaderna så är man fast. Väljer inte gärna andra alternativ lämligare när man har ett dyrt TP.
Man måste även vara helt övertygad om att SAS existerar under kommande 12 månader. En del var nog lite nervösa under konkursryktena.

Slutligen hade jag ofta krångel och efterregistrering när jag lade poäng från TP-resande över till M&M
 

Nystrom

Medlem
Det är ju en värvningskampanj. Det Ubbe hittade verkade såg ju ut som ett upplägg där man själv får en extra månad om man köper TPI. Hittar inget om detta på SAS. Personliga erbjudanden kanske?

Stämmer ganska bra! SAS hade en värvningskampanj som var personligt riktad. Om den gick ut på bredden till alla TPI-innehavare eller inte vet jag inte.

När det sedan gäller lönsamheten på TPI så ligger omslagspunkten kostnadsmässigt vid ca 60 legs. Sedan får man värdera friheten att kunna boka och boka om med kort varsel. Är du ute mer än 48 h i förväg så är du garanterad plats på den aktuella flighten. Sammantaget värderar jag friheten i boknings- och ombokningsmöjligheten högt och dessutom oberoendet av en resebyrå som hela tiden envisas med att skicka mig på billigaste färdsätt vilket i regel innebär många timmars väntan på flygplatsen.

Själv är bäste dräng!
 

Ghoose

Medlem
Planerar att köpa ett 6M unlimited. Jag är ju redan EBG så guldstatusen behöver jag inte en gång till men det skulle vara skönt med friheten att flyga vilka avgångar man vill samt kunna ändra och boka om sug hur som helst. Nu till det viktiga, jag veckopendlar ju redan och skrapar därför ihop legs och poäng på mina resor...

Hur funkar poängintjäningen, får man poäng för varje rest leg eller för att man betalar kortet?
 
Toppen