Senaste nytt

51000 Qantas Frequent Flyer poäng

Jag har 51000 Qantas Frequent Flyer poäng liggande efter ett misslyckat försök att bli Qantas Gold (jag hade rätt tierpoints men glömde flyga fyra gånger med dom...).

Jag flyger i princip aldrig Oneworld så poängen kommer nog inte användas. Nu ska jag flyga SYD-MEL t/r ett par gånger så jag funderar på att köpa uppgraderingar (8000 poäng enkel) till Business Class från deras billigaste Red e-deals.

Är det vettigt eller ska jag spara dom till något bättre?
Frequent Flyer - Using Points - Qantas & Partner Classic Awards - Points Tables
 

ALU

Medlem
Domestic business på den sträckan är inte överväldigande. Spara poängen och använd vid senare tillfälle. Eller sälj dem till mig...
 

ACervin

Medlem
Domestic business ser inte så spännande ut. Jag skulle inte uppgradera på en så kort sträcka. Men roligare än låta dem förfalla.

Som inflyttad Aussie försöker jag dra på mig så många Qantas poäng som möjligt. Efter mycket huvudbry håller jag nu på att flytta mina aktiviteter från Star Alliance till One World. Vilket är lite svårare än jag tänkt då Qantas priser inte är direkt konkurrenskraftiga.
 

Dr. Miles

Expert
DrMiles - jag skulle tänka mig BKK-HKG-SIN en snabbis, räcker poängen för det i C?

Nej, det räcker inte tyvärr.

Däremot du kan flyga New York-London med American Airlines (AA) i Business class utan att köpa några extra poäng.

AA kommer att operera sina nya Boeing B777-300ER med ny Business class kabin (som Cathay Pacifics nya) på New York-London.
Ingen här på BC.se har testat den än så det blir bra artikel än intra-Asien med Cathay Pacific i Business class som du i värsta fall hamnar i en recliner seat efter ship change.

Mer info om AA:s nya kabiner kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/oneworl...st-business-class-pa-boeing-b777-300er-2.html
 
Toppen