Senaste nytt

Om- och avbokningsavgifter SAS Economy Flex

Hej,

Är det någon som vet vilka om- och avbokningsavgifter som gäller för SAS Economy Flexible-biljetter (interkontinetal flygning). I bokningsdialogen går bara att få fram att det går att boka om och av "mot en avgift" men jag hittar ingen inom om storleken på denna avgift...
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på vilken bokningsklass och fare basis som används.

T ex till New York
  • ESEECO: Gratis
  • MLSEECO: 100 EUR per gång
 

Johan_G

Medlem
Jag kidnappar tråden och ställer en till fråga om Economy Flex.

Jag köpte en inrikesbiljett idag och såg att man numera kallar biljetterna Economy, Economy Flex och Economy Full Flex. Vad innebär detta? På SAS hemsida hänvisar man alltid till Economy, Economy Extra och Business, är det bara andra namn på samma saker?
 

NotRyan

Medlem
Hej!

Economy, Economy Extra och Business är serviceklasser ombord på flyget och med vissa tjänster som fasttrack security, extra bagage, lounge mm knutet till de högre klasserna.

På inrikes finns det bara en serviceklass, Economy. Däremot finns det olika flexibla biljetter och extra bagage för de mer flexibla biljetterna, sedan får man också mer EB-poäng för Flex/Full flex. Så det är lite olika saker...

Mvh
/NotRyan
 

AABack2ARN

Medlem
I praktiken innebär väl också Economy Full Flex att flygat bokas i bokningsklass C, dvs den högsta klassen. Så om du vill boka om biljetten är du i praktiken garanterad en plats så länge det finns platser kvar.

Economy Flex är väl Z, J eller D och kan innebära att du måste betala mellanskillnaden till en högre bokningsklass om just den du har är slutsåld (vilket ganska ofta är vanligt i rusningsavgångarna)
 

agehall

Medlem
AABack2ARN, du pratar om ekonomi xyz, men anger bokningsklasser som hör till business. Antar att du menar business när du skriver economy?
 

agehall

Medlem
Åh f-n. Jag har nog inte flugit inrikes på säkert 15 år, så jag har uppenbarligen inte hållit mig up-to-date med vilka bokningsklasser som används.
 
Toppen