Senaste nytt

Hur ska jag och min väska skiljas åt?

agehall

Medlem
Jag har ett lite udda problem: Jag vill bli av med mitt bagage under min resa.

Eller ja, vissa perioder iaf.

Problemet är att jag kommer att befinna mig i Chicago men ska över till NYC för ett möte. Jag kommer att vara i NYC en natt för att kunna ha mötet från 9 på morgonen och sedan flyga tillbaka till Chicago på kvällen. Under denna utflykt finns det ingen anledning för mig att släpa med mig min stora resväska utan det blir bara carry-on. Men var gör jag av väskan under tiden?

Som det ser ut just nu, kommer jag att flyga AA över till NYC på kvällen den 27e Februari och sedan sova på Manhattan. När jag kommer tillbaka sent den 1:a Mars har jag bokat in mig på Hilton ORD. Tror ni de kommer att acceptera att jag parkerar min väska hos dem 24h innan jag ska checka in? Andra förslag?
 

Najk

Medlem
Jag hade mailat hotellet och frågat, med en bekräftad bokning tycker jag inte det är helt orimligt att de skulle acceptera det. I annat fall kanske de kan tipsa om någon lösning.
 

ACervin

Medlem
RIng och fråga. Jag åkte till Buenos Aries för en konferens, men först 1 vecka i Patagonien. Hotellet i BA var vänliga nog att förvara min väska med konferensutstyr under min vecka i Patagonien. Borde inte vara några problem
 

Palazzi

Medlem
Är ganska övertygad om att det blir oproblematiskt, speciellt för en statushållare. Hilton brukar vara smidiga, och det är säkerligen inget platsutrymme. Har själv "lagrat" min väska på Hilton av liknande anledning.... Handlade då om kanske 10h.
 

Hall

Medlem
När jag kommer tillbaka sent den 1:a Mars har jag bokat in mig på Hilton ORD. Tror ni de kommer att acceptera att jag parkerar min väska hos dem 24h innan jag ska checka in? Andra förslag?

Bara å ringa och kolla. En amerikansk kollega blev nekad detsamma på ett flygplatshotell vid LAX så det är inte helt säkert att det går. De har ju som bekant blivit lite paranoida i USA efter 11:e september.
 

agehall

Medlem
Bara å ringa och kolla. En amerikansk kollega blev nekad detsamma på ett flygplatshotell vid LAX så det är inte helt säkert att det går. De har ju som bekant blivit lite paranoida i USA efter 11:e september.

Ja, deras paranoia lär ju vara det största problemet. Jag får väl låta väskan vara olåst så de kan genomsöka den, det kommer ju i princip bara att vara min smutstvätt i den oavsett... :)
 

Alx

Medlem
Jag har försökt samma sak i NYC innan jag hade egen bostad att parkera saker i. Trots Diamond medlemskap har både Hilton New York och Hilton Millennium vägrat att förvara väskan över natten pga säkerhetsrisken. Men förvarar gladerligen väskor hela dagen i väntan på kvällsflyg m.m. Med amerikansk logik är det alltså endast farligt att förvara väskor över natten! ;)

Detta är inget jag är stolt över, men jag löste ett liknande problem på ett mindre schysst sätt på Sheraton i Honolulu. Jag hade bott en natt på hotellet och skulle komma tillbaka en natt senare. Jag lämnade in väskan och sa att jag skulle med ett dagsflyg till Maui och komma tillbaka med sista flyget samma kväll... Jag skulle förvisso till Maui men inte över dagen... Sent på kvällen ringde jag tillbaka till hotellet och berättade lite dramatiskt att jag hade "missat" sista flyget och därför tvingats boka om till nästa dags flyg... Inga problem vi håller din väska över natten! :D
 

Hall

Medlem
Om Hilton nekar och du har ärende förbi Union station så finns det en stor samling lockers där men det är ju lite bängligt eftersom flygplatsen ligger längs med blå linjen. Du får isåfall åka från/till Clinton och gå över till/från Union (några hundra meter).
 
Toppen