Senaste nytt

Guide till den perfekta resväskan - utan hjul

Morgan

Medlem
En lite rolig och mycket nördig beskrivning av hur man väljer det perfekta handbagaget, hur man packar den och vad man packar i den:

Leisure / Business Travel Packing List - Travel Light (One Bag)!

Jag håller med om det mesta, t.ex. att dragväskor ska undvikas. Man får också en massa bra tips, t.ex. om hur man gör necessären i princip vätskefri!

Tillägg 31/3 2013: ACervin recenserar väskan som One bag rekommenderar här:

http://www.businessclass.se/ovrigt/10217-recension-handbagage-air-boss-red-oxx.html
 
Last edited:

sunkan

Medlem
Härligt! Tack för länken. Väskor är alltid skoj och jakten på den ultimata väskan fortsätter :)

/Christian
 

ACervin

Medlem
Intressant. Tala om att gå på djupet med ett ämne. Någon som har erfarenhet av hans rekommenderade väskor?
 

GOTATH

Medlem
Intressant sida! Har "packa en resväska" som expertområde och denna sida kan göra mig till en bättre packningsnörd/expert :eek:
 

Chrille

Medlem
Jag känner mig ganska så tveksam till "Bundle wrapping". Är det någon här som packar ihop sina kläder så? :confused:
 

agehall

Medlem
Jag känner mig tveksam till hela hans upplägg. Han verkar ju helt manisk. Jag behöver iaf inga packlistor när jag packar. Det går ju av bara farten att kasta ner det man behöver, så varför ödsla tid på att skriva ner det? Nu kanske jag är så ung att jag inte hunnit bli senil än, men så svårt är det ju inte.

Själv kör jag med packing cubes till 100% och tycker det funkar kanon. En påse per typ av klädesplagg och så ner med allt bara.
 

agehall

Medlem
Näe, det är klart man måste granska varje pryl kritiskt innan man kastar ner den i väskan. Men för min del är det mest frågan "ska jag ta med eget grenuttag eller inte? Allt annat är standard.
 
Toppen