Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Dr. Miles

Expert
Jag är väldigt sugen på att åka till HNL nu i vår men jag skulle vilja stanna i Seattle på vägen.
Måste man ha destination/stopover i viss ordning eller kan man, som jag vill, ha stopover i Seattle för att sedan ha hnl som destination.
Jag åker hem sedan från hnl.
Alltså: Arn - Seattle(stopover) - HNL (destination) - ARN ?

Du kan ha stopover antingen vid utresan eller vid hemresan.
 

Elsson

Medlem
De envisar inte applicera denna krav alla gånger, rättare sagt agent roulette som vabligt. :)

FYI, jag har kunnat boka en bonusresa till Santiago de Chile med en stopover i Lima.

Lima är en hub för Avianca/Taca så det ska vara ok men du kanske bokade innan Avianca/Taca gick med i Star Alliance?
 

Crater

Medlem
Ok. Tack!, det här forumet är fantastiskt.

Visste inte att man var tvungen att ha stopover i en hub.
Men som sagt, jag kan ju prova och se om det går igenom.

Förra året gjorde jag en liknande resa men hade San Francisco/Newark istället. Då hade jag lite tur eftersom jag inte tänkte så då :). Jag menar eftersom Newark är en ju en så stor hub för United iaf. Då flög jag även United hem.

Men det här resan är lite på planeringsstadiet, inte helt hundra på att jag åker till HNL.
Funderar på en Open Jaw också. Då Seattle/San Francisco, det borde ju vara möjligt?
Bra sugen att åka Highway 1 ner och då skippar jag HNL.
 

kajsson

Ny medlem
som diskuterats är det inte längre möjligt att boka award-platser i first hos Lufthansa, men hur ser det ut med möjligheten att boka i business class kabinerna? någon som har erfarenhet eller infromation angående tillgängligheten för två platser i business med Lufthansa och med inlösen av us dividend miles tills USAs östkust? är lite sugen på Lufthansas 747-8 i business till Washington DC men skulle ni vilja säga att united first är ett bättre alternativ? i slutändan kokar det kanske ändå ner till tillgängligehten av platser
 

Alx

Medlem
som diskuterats är det inte längre möjligt att boka award-platser i first hos Lufthansa, men hur ser det ut med möjligheten att boka i business class kabinerna? någon som har erfarenhet eller infromation angående tillgängligheten för två platser i business med Lufthansa och med inlösen av us dividend miles tills USAs östkust? är lite sugen på Lufthansas 747-8 i business till Washington DC men skulle ni vilja säga att united first är ett bättre alternativ? i slutändan kokar det kanske ändå ner till tillgängligehten av platser

Jag skulle nog vilja påstå att till och med United C är bättre än Lufthansa C, så för mig skulle UA F går före LH C alla gånger.
 
Toppen