Senaste nytt

Flygande mat i SAS business class

jumbooze

Medlem
Hej,
Sitter nu på hotellet i Newark och begrundar resan hit.

För er som inte vet det så tog jag CPH-ARN-EWR idag. Lyckades med en OptionTown-uppgradering till C.

Roligt att se om SAS nya bantade businessprodukt är lika risig som alla säger. Det var mina synpunkter om den som jag föreställde mig att jag skulle rapportera här. Istället så blir det något helt annat, framför mig på rad 1D sitter en man som inte spottar i glaset, det gör väl ingen medveten resenär heller men jag menar han verkligen drack, jag tänkte ojoj får man repeat på den fina bilden med fasttejpad resenär.
Sitter och tittar på film och helt plötsligt börjar tidningar och hörlurar kastas ut i gången, dvs han har sättet bredvid sig ledigt men han kastar ändå sakerna i nästa mittgång, sen följs det av flygande godis, papper, delar av frukt ett halvt päron landar i knät på en sovande passagerare.
Jag går bak till galley och påkallar FAs uppmärksamhet.

Forts följer... Måste beställa mat nu.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
flygande mat i SK C

De går fram och städar och pratar med honom, plockar undan buffé vin och öle, servera kaffe men han är full som ett ägg, han fortsätter att stundtals kasta papper och dylikt på golvet. Översvämmar en toalett.

Nåja det blev ingen tråkig resa med SAS men den som i en annan tråd sa att det var de vuxna barnen som är värst. Ja det stämmer.
 
Last edited:

Alx

Medlem
Du hade tur i oturen som flög ifrån ARN i alla fall... Själv flög jag med ett två timmar försenat SAS CPH-EWR i C idag. Maten och servicen var på topp (för att vara snål-SAS). Den till hälften svenska personalen ombord bidrog rejält till den ovanligt trevliga servicen! Dock slapp jag både små och vuxna barn i min närhet! ;)
 

pep

Medlem
De går fram och städar och pratar med honom, plockar undan buffee vin och ölen, servera kaffee men han är full som ett ägg, han fortsätter att stundtals kasta papper och dylikt på golvet. Översvämmar en toalett.

Nåja det blev ingen tråkig resa med SAS men den som i en annan tråd sa att det var de vuxna barnen som är värst. Ja det stämmer.
Tør man gætte på nationaliteten? Da du ikke nævner det kunne man jo tro at det måske var en ikke-dansker? :) Fordommene længe leve, hip, hip hurraahh!! Danskerne plejer at få skyld for meget i dette forum, hvilket Alx da også indirekte antyder mht. FA-personale, hvor jeg medgiver ham at det svenske nok er en smule bedre end det danske. Men der er dog heldigvis en del undtagelser....
 

Alx

Medlem
Tør man gætte på nationaliteten? Da du ikke nævner det kunne man jo tro at det måske var en ikke-dansker? :) Fordommene længe leve, hip, hip hurraahh!! Danskerne plejer at få skyld for meget i dette forum, hvilket Alx da også indirekte antyder mht. FA-personale, hvor jeg medgiver ham at det svenske nok er en smule bedre end det danske. Men der er dog heldigvis en del undtagelser....

Det brukar inte vara något större fel på den danska personalen. Men deras attityd gentemot svenskar lyser igenom ibland och personligen tycker jag att den svenska personalen generellt sett är något mer service minded. Men visst finns det helt klart undantag! :D

Maten ombord idag var bland den bästa jag har fått på alla mina long haul flygningar med SAS i C! Efter 4 long haul flygningar i SK C sen de i höstas införde sin senaste "enhancement" måste jag ändå säga att det nya servicekonceptet är helt OK. Med ett stort undantag: avsaknaden av pre-flight champagne!! det är som ett riktigt dåligt skämt. Något fattas liksom redan från start! Men det har vi ju redan konstaterat i en annan tråd. :D
 

jumbooze

Medlem
Killen var svensk. ;) Besättningen var också svensk, väldigt trevliga, jag pratade en hel del med dem om bantningen och man märkte att de skämdes över att inte kunna servera bubbel vid takeoff och att klädnypan var borta och att saltet numera var i påsar osv...

Nåja, nu var det den fulla mannen som jag aldrig kommer att glömma. Han lyckades även krossa ett glas. Som sagt inte alls tråkigt. Nämnde jag att han även översvämmade en toa? :D
 
Last edited:

Hall

Medlem
Killen var svensk. ;) Vesättningen var också svensk, väldigt trevliga, jag pratade en hel del med dem om bantningen och man märkte att de skämdes över att inte kunna servera bubbel vid takeoff och att klädnypan var borta och att saltet numera var i påsar osv...

Nåja nu var det den fulla mannen som jag aldrig kommer att glömma. Han lyckades även krossa ett glas. Som sagt inte alls tråkigt.

Jag tycker ändå det faller på FA att neka boarding om mannen är för full när han kommer till planet eller om han är på väg att bli för full under resan inte ge honom alkohol.
 

Tjaeng

Medlem
Killen var svensk. ;) Vesättningen var också svensk, väldigt trevliga, jag pratade en hel del med dem om bantningen och man märkte att de skämdes över att inte kunna servera bubbel vid takeoff och att klädnypan var borta och att saltet numera var i påsar osv...

Det andra kan jag skriva under på, men klädnypan? Kom igen. Anledningen till att den försvann är inte budget utan för att den trillade ner i skrymslar och vrår och pajade stolarna.
 

jumbooze

Medlem
Hahaha, klädnypan är väl jättenödvändig?!
Jag sätter upp julkort med mina :)

Nu blev killen påtagligt full på planet, en tanke vore kanske att fixa fallskärmsavtal för fulla passagerare ;)
 
Toppen