Senaste nytt

Uppgraderingar på KLM via online check-in

Jacob

Medlem
Noterade när jag nyligen skulle checka in för en KLM flygning att jag blev erbjuden att uppgradera till business class mot en liten kostnad. Priset låg på 1100 kr vilket kanske inte är något fynd men inte heller någon gigantisk summa om man köpt en billig ekonomiklass biljett och vill lyxa till det lite.

Någon som vet om man får business class poäng om man uppgraderar på detta sätt? Trots allt är det en betald uppgradering som görs i förväg.
 

Bringman

Medlem
När jag fick ett liknande erbjudande med Austrian i måndags stod det att det skulle ge poäng enligt den ursprungliga bokningen.
 

agehall

Medlem
Det varierar lite skulle jag säga. Har ingen aning om vad som är rätt, men jag har någon gång fått poäng för business och någon gång för economy.
 

Jacob

Medlem
Började leta på hemsidan och hittade detta, om det nu är samma sak:

If you buy an upgrade, you also receive 150% Flying Blue Miles. You will keep the baggage allowance as stated on your original ticket.
 

Jacob

Medlem
Enligt KVS är economy nollad och två platser kvar i business, så har valt att istället tummarna för en gratis uppgradering som Flying Blue Gold.

Men om något annan skulle få samma erbjudande får ni gärna rapportera tillbaka vad ni gjorde och hur det gick.
 

Stefan62

Medlem
Kan någon ge ett exempel på vad en poäng-upgrade "kostar" på KLM eller Air France?
 
Last edited:

tourist

Medlem
Tack för länken. På den sidan står det
1.2 Om du har köpt en uppgradering till Business Class för den delen av resan har du samma rättigheter som vilken Business Class-passagerare som helst under den aktuella delen av resan, förutom mängden tillåtet bagage.

Skulle du kunna verifiera ifall detta också inkluderar miles-intjäning för Business Class?
 
Toppen