Senaste nytt

Hur är Thai Airways economy class Stockholm-Bangkok?

Dr. Miles

Expert
Har economy+ eller deras bizniz säten eluttag? Jag antar att de skulle kunna vara ett alternativ om jag får försvinna in i laptopen med ett par filmer för hela resan.

Om jag kommer ihåg rätt, det fanns ingen eluttag på de gamla 747 i Business/First class. (Jag behövde det när jag flög BKK-PEK. :()
 

Jacob

Medlem
Economy+ finns både på övre och nedre däck. Försök sitta uppe eftersom det är lugnare och välj fönsterplats då det finns en ganska stor yta mellan sätet och fönstret som man kan använda att lägga saker på/i eller att sträcka ut benen på när man vilar :)
Servicen och maten är helt ok tycker jag, champagne vid boarding är alltid positivt :)
Serveras det champagne vid boarding även i economy plus? Det är väldigt imponerande!

Hur är måltiderna i övrigt? Är det flera olika rätter för middagen? Flera valmöjligheter av huvudrätt?
 

yopeyo

Medlem
Japp, och boardar man tidigt (prio boarding för business och economy+) kan man tom hinna få två glas ;-)

Har flugit Thai ett par ggr till MEL nu under våren, Economy+ till BKK och sen Business vidare (skönt med massage i BKK), förutom sätena och den stora skärmen i business tycker jag inte att det är så enormt stor skillnad på servicen mellan klasserna.

En måltid består av:
- fördrink med nötter
- mise en bouche (t ex dumplings)
- förrätt + sallad + bröd.
- huvudrätt (4 alternativ)
- ost+frukt
- dessert

Vinerna var bra, ingen skillnad mellan klasserna vad jag vill minnas.

Frukosten består av två varma val.

Ska iväg en runda till snart, kanske ska dokumentera det hela lite mer då.
 

Jacob

Medlem
Låter väldigt bra! I princip business class koncept...

Ska iväg en runda till snart, kanske ska dokumentera det hela lite mer då.
Det får du väldigt gärna göra och bidra med på sidan!

Finns det önskemål om ett reserapportsforum och engagemang hos våra medlemmar så öppnar vi givetvis upp ett dedikerat forum eller något liknande (finns flera alternativ).
Det går även att ladda upp bilder direkt på sidan.
 

FrasseF

Medlem
Ser ut som jag är bokad i vanlig economy, men ska faktiskt höra med Thai Airways om det inte går att uppgradera till premium economy på något sätt.

Låter ju som de har riktigt bra service i premium economy!
 
Toppen