Senaste nytt

Handbagageregler vid codeshare mellan SAS / Swiss (Köpenhamn-Zürich) vid Atlantresa

jumbooze

Medlem
Hej,
Sitter och tittar på regler för handbagage in Z klass, flyget jag tittar på är CPH -ZRH-ORD-DFW där första delen är en code share mellan SAS & Swiss. Tittar på det tidigare flyget får då skulle man ha lite tid i loungen, plus att jag siktar på en upgrade till F :D

Swiss erbjuder 2 handbagage i Z och SAS gör det också men får man även det vid Codeshare?

Och har någon råkat ut för att att man behöver skicka ner en handbagage väska på grund av platsbrist.

Hade varit gött att slippa skicka under någonting och bara resa med handbagaget.

Och då klarar man ju sig fint med 2 x 8 kg.
 

vicce

Medlem
Om du får ha två handbagage både med SAS i Z och med Swiss i Z, så spelar det väl ingen roll om det är codeshare? Skulle de vara sämre villkor bara för att det är codeshare?
 

Roger J

Medlem
Det lär ju inte finnas någon purser på SAS som inte kommer hjälpa dig med två handbagage om du sitter i Business. Kommer inte vara något problem oavsett de formella reglerna.
 

jumbooze

Medlem
Tack alla för hjälpen, jag har nog "överläst" alla sidor :D
Jag gillar ju att resa med bara handbagage samtidigt så är det ju rätt skönt att röra sig fritt särskilt om jag ska ha 3 connections med ett antal timmar i ORD och några timmar i ZRH. Beslutsångest :D
 
Toppen