Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

agehall

Medlem
Igår kastades första stenen in i mitt korthus och jag har för första gången i mitt liv tappat en guldstatus. Det känns faktiskt riktigt tungt.

Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Hur känner ni andra när ni tappar status, oavsett om den var något som ni använde och försökte kvala om till eller bara ett kort till i plånboken?
 

Dr. Miles

Expert
Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.
Det är enkelt. Kreditera några av dina Star Alliance flygningar till Aegean Miles&Bonu, så vips har du dubble Star Alliance Gold. :)
 

Homer

Medlem
Behåller du statusen hos Emirates då;)


Nice. Priset till DXB var ju inte så revolutionerande, men de andra destinationerna är det bra priser på - inte minst i F.

Kan dessutom meddela att det går utmärkt att statusmatcha till Skywards Gold från *G/FBP iaf. Jag skickade dem kopia på mina kort igår och på eftermiddagen fick jag veta att jag blivit uppgraderad till guld i ett år.

http://www.businessclass.se/flygbil...ess-emirates-rea-fran-tyskland.html#post59585
 
Last edited:

cph_flyer

Medlem
Nu var det iofs min M&M SEN status som gick ner till FTL då jag inte krediterat en enda flight till dem sedan jag fick kortet via en statusmatchning, men ändå. Jag har aldrig tidigare tappat en guldstatus och nu kan jag inte längre säga att jag är 2x *G.

Samme sørgelige situation for mig med nedgradering til FTL ... men jeg fik tilbudet om at beholde min SEN status for 2000€ . Tror dog at jeg nøjer mig med SAS guld :)
Har kun brugt SEN kortet en enkelt gang forbindelse med en Austrian tur over Wien til Bucharest .Her gav det mig en opgradering til business på VIE-CPH, så jeg kan ikke klage.
 
Status kommer och går, det är nog ett tecken på att man inte har något behov av just det kortet. Satsa på BA Guld istället. Själv jag skaffade mig ett MiMo konto och planerar att nå FTL. Du får gärna dela med dig om erfarenheter att resa som FTL. :)
Sist jag tappade var Accor Platinum, men jag har inget behov av det alls.
 
Toppen