Senaste nytt

SAS i möte om direktlinje Stavanger - Houston

Randy Marsh

Medlem
Är det inte bättre ekonomi för United än SAS för en sådan linje?
SAS har inte ens extra widebody plan som behövs.
Jag tror att man ser för sig en narrowbody med enbart business class eller något i den stilen. Jag har bekanta i Norge som har varit tvugna att flyga economy till Houston eftersom business varit fullt, så efterfrågan för C-klass är nog ganska stor.

Annars får man försöka leasa in ytterligare enn A330 eller A340, det räcker ju knappast med den nya ex-LAN A340:n eftersom dagens long haul-flotta är så tunn.
 

agehall

Medlem
Jag undrar hur stort underlaget egentligen är. Att någon varit tvungen att flyga economy är inget argument för att det finns ett underlag.

Ska det bli en linje av det hela behöver man nog flyga mer än en gång i veckan, annars kommer tiderna inte att passa och då får man snabbt för låg beläggning.
 

Jonas C

Medlem
Tror nog att det bästa för SAS skulle vara att hyra in en 737:a från Privatair, alternativt göra en deal med Boeing att konvertera nuvarande order till 2 st 737-700ER.
 

Palazzi

Medlem
Förvånande om detta skulle bli verklighet.... Är underlaget alltså större bara i/runt Stavanger än i hela norden då inte ens CPH har en linje dit (det har dock diskuterats)?

Det får väl göra som BA001/002 och köra bara Business i planet :p

Kanske är billigare att charta flyg om man bara vill åka bekvämt en gång/vecka?

Jag tror tyvärr inte på denna idé....
 

Randy Marsh

Medlem
Jag undrar hur stort underlaget egentligen är. Att någon varit tvungen att flyga economy är inget argument för att det finns ett underlag.
Nejdå, inte enbart det. Men efterfrågan för C-biljetter mellan Norge och Houston är tydligen ganska stor och dessutom verkar det hända ganska ofta att C är fullt. Om det ska vara Stavanger - Houston direkt så är kanske en all business class (eller möjligen med economy extra också) narrowbody inte helt fel, men att man ska klara att fylla en hel 3-klassers A330 tvivlar jag på.
 

Timotey

Medlem
Känns ju oerhört riskfyllt för SAS att starta en sån linje. Tror nog inte spektakulära rutter är vägen för SK
 
Toppen