Senaste nytt

Vilka udda flygplatser har du varit på?

Många här på forumet vistas på samma flygplats om och om igen och några betraktar flygplatsen som sitt andra eller tredje hem. Dessutom hittar man på BC.se många välskrivna reportage från de mest frekventa flygplatserna. Min nyfikenhet väcktes för de mindre kända flygplatserna som inte besöks så ofta. Därför undrar jag om du har några intressanta, besvärliga eller roliga upplevelser från udda flygplatser?
 

Johannes

Medlem
THN - Trollhättan
Är det mest udda jag kan komma på för min del...
Uppdaterar:
Kom på att jag faktiskt flugit med en kompis pappa på Säffle flygfält.
 
Last edited:
Jag tror nog min minst kända flygplats är MCI, Kansas City Intl, men i jämförelse med de som man vet kommer dyka upp här, är den nog inte så udda...
 

Fredrik

Medlem
Jag tror nog min minst kända flygplats är MCI, Kansas City Intl, men i jämförelse med de som man vet kommer dyka upp här, är den nog inte så udda...

Nej, den är inte speciellt udda. Där har jag varit två gånger.

Min mest udda måste vara FRU eller kanske TAS. Jag förutsätter dock att några här varit där också
 

Palazzi

Medlem
Stord Lufthavn, Sørstokken (Norge)
Førde Lufthavn, Bringeland (Norge)
Røros (Norge)
Lycksele (Sverige)
Hemavan/Tärnaby (Sverige)
Perugia Aeroporto (Italien)

Några flygningar med Ryanair har ju genererat ovanliga flygplatser, då de bara flyger till sådana..
 

Sennah27

Medlem
Mest udda hittills: RUH för cirka 10-15 år sedan, åkte till Riyadh 4 gånger under en sexårsperiod då föräldrarna bodde där. Tog 2,5 timme att cleara immigration, ruskig rasism bland de anställda (tur man var europé och inte gästarbetare från Bangladesh eller Indien).
MNL (2007) var inte den roligaste att resa från heller. Tror jag räknade till SJU olika security checkpoints, varav tre bara för att komma in till LH:s incheckningsdisk. Sedan måste jag ju nämna KVB även om flygbolagen övergav den för många år sedan...
 
Toppen