Senaste nytt

Hur mycket pengar bränner vi på resor?

Matsson

Medlem
Har varit medlem 1.5 år och lärt mig massor samt i grunden ändrat mitt resemönster. Dock undrar jag hur mycket ni ärade forummedlemmar spenderar på privata resor årligen, självklart uttryckt i procent av disponibel nettoinkomst. Själv för jag en ständig debatt med husrenoverande, stugbyggande,kläd&möbelköpande hustru om nyttan av att lägga 20-30 procent av inkomst på upplevelser i premiumkabiner och hotelsviter.
Vore intressant att utröna ungefär var snittet ligger hos oss resefanatiker.
Svara gärna så sammanställer jag statistiskt snitt.

Matsson 25 procent
 

agehall

Medlem
Faktiskt ganska lite, under 5% skulle jag säga, men det beror ju på att man oftast bara betalar skatter och avgifter... ;)
 

Matsson

Medlem
Vi lär få göra två statistiska modeller, en för de som via yrket löser bonusresorna och en för oss vanliga dödliga som reser i tjänsten Max 2 t.o.r SFT-ARN per år.............
P.s. Anställer ni?
 

GE90

Medlem
Som sagt, helt klart mindre än 5% eftersom "privata" resor begränsar sig till skatter och avgifter dvs bonusresor.
I begynnelsen fattade inte min andra hälft varför man bokar så dyra biljetter och bor på dyra hotell.
Nu har det utbytts till : "varför har vi inte gjort det här förr älskling? " (när vi har åkt på ovannämnda bonusresor med högsta kortstatus på flyg och hotell...)
 

segra

Medlem
35-40% och det är bc.se's fel. ;) åker sedan jag blev medlem här Jun 2011 endast premium kabiner. (Inte bra tycker min fru, men barnen älskar det såklart) jag tänker så här. Om vi tar med barnen på dyra semestrar & flygresor när de fortfarande vill följa med så blir det halva priset för mig & frugan när barnen inte följer med mer. :cool: detta innebär att vi kommer att "spara" jättemycket pengar på våra resor om ngt år ju!!
 
Last edited:

Malu

Medlem
Usch. Det där är en siffra som jag verkligen inte vill räkna ut... ;)

Bara resan över jul och nyår landade väl på 150kSEK på ett ungefär. Men jag brukar säga att jag inte vill samla på mig en massa prylar. Upplevelser och poäng är dock en helt annan sak.
 

Fredrik

Medlem
På sätt och vis är svaret att jag bränner "för mycket" då det fortfarande finns gott om möjligheter att optimera poäng, bonusar osv bättre.

Jag har ingen bil och den kostnaden går oavkortat till resor(gärna långt fram i planet) och det blir några tusenlappar om året.
 
Toppen