Senaste nytt

OurSASideas

Som bjornstrom lyfte i tråden om frågor till Pernilla på MySASidea, kunde det vara bra om vi här på BusinessClass.se gjorde vår egen version av MySASidea och rösta fram våra bästa idéer.

Följande borde fungera:


  • Våra SAS ideas skrivs i denna tråd.
  • Den 16 februari 2013, sammanställer jag alla idéer till en omröstning.
  • Vi röstar gemensamt på idéerna.
  • Listan med de idéerna som har fått flest röster lämnas till SAS. Hur många detta blir får tiden utvisa!

För att detta skall bli hanterbart för alla inblandade:


  • För mig att sammanställa
  • För oss gemensamt att rösta
  • För SAS att agera på

så önskar jag att vi gemensamt kunde försöka hålla oss till några enkla "riktlinjer":

Inga diskussioner
Ja, diskussioner är det som gör hela vårt forum levande och de är jätteroliga. Men det kommer bli omöjligt för mig att läsa igenom alla idéer och sammanställa om vi måste diskutera dem. Håller du inte med om någon idé som skrivs? Lugnt! Rösta inte på den när vi kommer till omröstningen! Enkelt!

Vill du ändå diskutera? Skapa en ny tråd så blir detta hanterbart! Vore trevligt om redaktionen ville hjälpa till och bryta ut ev. diskussioner till nya trådar.

Omröstningen sker inte via likes i denna tråd
Ett av problemen med MySASidea tycker jag är att det kan finnas ett antal olika av samma idéer. För att vi skall få bort detta kör vi en omröstningstråd senare. Likea på i denna tråd för all del, men det ligger inte till grund för omröstningen.

Övrigt
Det är inga problem om du råkar dubblera någon annans idé då jag sammanställer allt sen. Idéer som ligger nära till hands kan slås ihop om det visar sig behövas när jag sammanställer för omröstning.

Jag behöver väl inte skriva att detta gäller SAS och inte andra flygbolag va?

Ready? Set. Go!
 
Last edited:

GE90

Medlem
1) Iphone APP tack.

2) Multistop segment bokningar på flysas.com tack.

3) Hur vore det med svensk/nordisk husmanskost på business menyn i Europa? Ja tack.

4) Champagne tillbaka ja tack
 

nlu

Medlem
Bra initiativ.

Några punkter

1. Onlinebokning av bonusresor inom hela *A, inklusive tillgänglighetssökning, motsvarande ANA och andra bolag inom *A
2. Förbättrad tillgänglighet av bonusresor på SK metal
3. Flytta LH från CPH till ARN och OSL
4. Köpa miles kampanjer som US Dividend miles.
5. En tydligt kommunicerad nivå över Guld som är nåbar genom flygning/Milage runs inte bara genom SK spend. Motsvarande HON, GGL
 

Mickey

Medlem
1. Lättare måltid ombord som t. ex. smörgås på inrikes fighter och flighter ut i Europa.

2. Få möjlighet att köpa SAS smart pass för pengar om man inte har EBG.
 

niksal

Medlem
Jag har lagt in på mySASidea:

Enforced priority boarding, typ Air Canada
*A awards (som ovan)
Vettigare long-haul economy extra prissättning, typ BA
 

olsen

Medlem
* Poeng uten utløpsdato så lenge man har et aktivt co-branded kredittkort fra SAS (mer eller mindre tilsvarende Miles & More).

* Familie og Partnerkonto; Noe tilsvarende det Turkish Airlines Miles & Smiles, Egyptair Plus og Asiana Club tilbyr - bare bedre og mer "skandinavisk" innrettet slik at det ikke kreves at man er gift og at det åpner for at partnere av samme kjønn kan inngå. Åpne for at et begrenset antall venner venner kan inngå i programmet.

* Bonusopptjening når man handler mat og drikke eller non-food ombord på SAS flights

* Bedre seter i business class på innenriks og flyvninger i europa
 

Agö

Medlem
1. Regelbundna betalade Business-kampanjer intra-Europa (liknande den till UK 2012) alternativt prissättning enligt Swiss-modellen med Business Saver.

2. Förbättrad mat/catering i Economy Extra intra-Europa. Nuvarande mat håller mycket låg nivå.

3. Fokus på service ombord. Det måste vara en självklarhet att t.ex. använda gardin när sådan finns ombord. Främre toaletten ska vara avsedd för C (och om sådan saknas, Economy Extra).

4. Arbeta på att få ned ledtiderna vid manuell retroregistrering. Tio veckor är inte OK.
 

Timotey

Medlem
Dubblerar lite, mest för statistiken.

1. En smidig APP
2. Lättare mat/snacks i ECO
3. Snabbare efterregistrering på saknade poäng.
 

kristerj

Medlem
En del är redan nämnt
1. Möjlighet att boka multi-city på hemsidan
2. Bonuspoäng förfaller aldrig om har haft aktivitet de senaste 3 åren
3. SAS borde bestämma sig för om ska ha en C klass på sina flyg och så fall uppgradera dagens C klass, så man åtminstone har en tydlig skillnad i både catering och dryckesutbud mot EcoExtra
 

MarcusC

Medlem
Jag instämmer i de flesta ovan,

1) En APP .....kan ju inte vara så svårt/eller dyrt.
2) Fungerande gardin system om man nu skall sälja ha business.
3) Införa Economy Extra på inrikes, tycker även man borde återinföra högre poängintjöning på Y&C biljetter
4) Varför kan inte EBG etc få ett SMS med go to gate/boarding på flighter man är incheckad på?
 
Toppen