Senaste nytt

SJ lounge på Göteborg central

Det var inget jag la på minnet vad som fanns, vilket betyder att det inte lär ha varit mycket. Blev alltså att förlita sig på frukosten på tåget istället...

Tyvärr är Järnhusens lounge igenslagen.
 

mry

Medlem
Som jag fattat är det bara på Stockholm C de har frukost, jag har aldrig varit på loungen på morgonen i Göteborg så jag vet inte.
 

NyfikenGrau

Medlem
Så, dagsfärsk rapport - det finns en liten minifrukostbuffé även på SJ lounge Göteborg C. Den stod framdukad när loungen öppnade 05.45 och kan väl i princip jämföras med en frukost hemma - det fanns lite knäckebröd och annat bröd, smör, ost, skinka, ett par sorters yoghurt (kanske fil, vet ej), juice, müsli, cornflakes samt såklart kaffe/te.Jag kunde varken fotografera eller provsmaka mer än lite yoghurt och müsli pga vargflocken framför mig ;)
Loungen i övrigt var väldigt liten, avsevärt mindre än den i Stockholm C. Å andra sidan ligger den ju mycket närmare spåren, vilket gör att man kan koppla av betydligt lättare, tycker jag (typ 2 minuter till tågen istället för 5-10 som på Stockholm C)..
Inga biljetter eller kort kontrollerades över huvud taget vid ingången till loungen.
 

ChabbeT

Medlem
Jag brukar bara dra mitt svarta kort så öppnas dörren. Nackdelen med GBG loungen är att det tycks komma mkt obehöriga dit som ringer på klockan etc och tror att det är biljettinfo och inte lounge. Gillar tysta avdelningen på loungen. Aldrig lika fullproppat som det kan vara i Sthlm på t ex fredagar. Ostbrickan brukar kunna vara framme övriga dagar i veckan också.
 

kexxcream

Medlem
Jag brukar bara dra mitt svarta kort så öppnas dörren. Nackdelen med GBG loungen är att det tycks komma mkt obehöriga dit som ringer på klockan etc och tror att det är biljettinfo och inte lounge. Gillar tysta avdelningen på loungen. Aldrig lika fullproppat som det kan vara i Sthlm på t ex fredagar. Ostbrickan brukar kunna vara framme övriga dagar i veckan också.

Är där några ggr i månaden och känner varje gång att det är trångt med utrymme vilket inte går att jämföra med Stockholm. När det brukar finnas folk där så går det knappast att vara där. Kan dock förstå att det är svårt att expandera.
 

Jockezona

Medlem
Tråkigt med loungen är att den har begränsade öppettider på helgerna.
Skulle ner till Malmö en söndag och bokade 1:a klass med SJ och då har loungen öppet mellan 14-19.
 
Tråkigt med loungen är att den har begränsade öppettider på helgerna.
Skulle ner till Malmö en söndag och bokade 1:a klass med SJ och då har loungen öppet mellan 14-19.

Samt helt stängt på lördagarna och stänger långt innan sista SJ-tåget går från Göteborg mot Malmö på söndagarna. Det känns inte helt genomtänkt, och gör det inte precis enklare att lyckas utnyttja någon av de få förmånerna jag på pappret har som svart prio.
 

Olle K

Medlem
Vad serveras i Göteborgsloungen på dagtid? (ej frukost tid). Jag har bara besökt loungen i Stockholm många gånger. Är det snarlikt utbud som där?
 
Toppen