Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Vaniljvodka

Medlem
Har hittat ett bra pris via Matrix men får inte tag på nån resebyråperson som vet vad jag pratar om - nån som har tips på telefonnummer till en bra reseagent som jag kan läsa upp en fare code för?
 

Totopez

Medlem
Jag är inne på samma fråga som Vaniljvodka. Har några gånger hittat priser i ITA/Matrix som jag inte kunnat boka i närheten av för att jag inte vet någon resebyrå som fattar vad jag pratar om. Någon som har ett tips?
 

agehall

Medlem
Ta med en utskrift av den slutgiltiga sidan och be dem boka samma flighter med samma farebasis.

Men enklast är om man söker fram samma resa själv på Expedia. Så länge det inte är mer än 6 (8?) legs går det nästan alltid att göra.
 

qwerty

Medlem
Istället för att tentaplugga så sitter jag och leker lite med ita-koder för första gången :)
Ita har ju uppenbarligen koll på flygplanstyp för varje segment och jag skulle vilja inkludera det i sökningen, precis som man kan välja bort propeller - går det?
 

Pixel

Medlem
Istället för att tentaplugga så sitter jag och leker lite med ita-koder för första gången :)
Ita har ju uppenbarligen koll på flygplanstyp för varje segment och jag skulle vilja inkludera det i sökningen, precis som man kan välja bort propeller - går det?

Under advanced routing codecs slår du in / aircraft t:380 så får du upp resor med A380.
 

Dr. Miles

Expert
Istället för att tentaplugga så sitter jag och leker lite med ita-koder för första gången :)
Ita har ju uppenbarligen koll på flygplanstyp för varje segment och jag skulle vilja inkludera det i sökningen, precis som man kan välja bort propeller - går det?

Du kan använda -prop kommandot.
 
Toppen