Senaste nytt

Jag = Omedveten resenär

Bonden

Medlem
Har kommit på mig själv att jag under kortare narrowbody flygning (typ inrikes) är helt omedveten under 80% av resan eftersom jag somnar oerhört snabbt. Har svårt att sitta stilla under längre tid utan hjärnarbete.

Någon mer som oftast är "omedveten" under kortare flygresor?
 

Senator

Moderator
beror på.... nu reser jag inte lika mycket som tidigare, men eftersom mina dagar ofta börjar runt 05:30 med ett träningspass och full arbetsdag när jag reser med en flight runt 18:00-19:00 hem så blir det kanske en "lutare" i stolen.

Allt jämnt då läser jag tidning eller veckotidning medan jag lyssnar på musik. Det är den stunden jag får att göra detta....
 

gusten

Medlem
Sover alltmer sällan och bara i window seat. Men ibland tuppar man av så fort man sätter sig och vaknar med ett ryck vid touchdown. Skönt annars att läsa och plugga in Iphone med spotifylistor.
 

sembl

Medlem
Jag läser tidningen (bläddrar) när jag satt mig och så fort man har lyft väntar jag på den dagliga kaffedosen. När den är serverad så blir det till att slumra fram till landning. Så jag kanske är medvetslös i ca 66% av tiden på en flygresa på 2h beroende på hur lång tid serveringen tar på sig.
 

PYRZ

Medlem
Kan inte sova alls när jag flyger (eller åker tåg/buss för den delen) om det inte är en "nästan-lie-flat" stol. Spelar ingen roll hur trött jag är och om jag flyger short- eller long haul. :(
 

Agö

Medlem
Kan inte sova alls när jag flyger (eller åker tåg/buss för den delen) om det inte är en "nästan-lie-flat" stol. Spelar ingen roll hur trött jag är och om jag flyger short- eller long haul. :(

+ 1. Vid de senaste exklusiva långresorna i ekonomi (behagligt korta CDG-EZE och GIG-CDG) har jag tagit sömntabletter i kombination med rött, iskallt vin. Det gjorde susen.

Det är hemskt, särskilt när min tjej somnar så fort motorljudet går igång.

En halvdvala då och då möjligtvis, inte mer. Använder tiden på short-haul till att planera, planera och planera då det inte är lämpligt för min del att arbeta ombord på planet.
 
En gång somnade jag fem minuter efter start från JFK och vaknade när hjulen dunsade i banan på CPH. Det fiffiga var att jag hade ekonomibiljett, annars hade alla finesser i form av flatstolar, underhållningssystem, gourmetmat och findricka varit bortkastat på mig :)
 

tourist

Medlem
Kan inte sova alls när jag flyger (eller åker tåg/buss för den delen) om det inte är en "nästan-lie-flat" stol. Spelar ingen roll hur trött jag är och om jag flyger short- eller long haul. :(

+ 1. [---] En halvdvala då och då möjligtvis

+1.5 Jag har väldigt svårt att slappna av tillräckligt när jag är så tätt inpå många andra människor i Eco, och det känns som att det har blivit ännu svårare sedan jag började skämma bort mig själv med att resa i C ibland... Däremot somnar jag konstigt nog lätt som en plätt alldeles upprätt som passagerare i bil till och från ARN!
 
Jag har också mycket svårt att sova på flygplan. Tycker för övrigt det är lite lustigt att detta verkar gälla majoriteten som reser mycket i tjänsten, och förundras nästan över det.
 
Toppen