Senaste nytt

Miles & More alternativ för intjäning av poäng

Pushback

Medlem
Med tanke på bristen av F availability i LH/LX med användning av poäng från *A, specifikt EB eller USDM (som nu blockerar helt F på LH), så är frågan kring hur man löser optimering av poäng direkt till M&M relevant!

Kan man överföra poäng till M&M från EB, USDM, MR etc när man bor i Sverige?

Vilka sätt finns för att kunna knyta ett kreditkort till M&M earnings när man bor i Sverige? Det enda alternativ jag hittar är att tex ha ett konto i en tysk bank och söka M&M kort. Betalning löses gm löpande insättningar från svenskt bank konto!

Jag kan lägga 1-2 Mkr per år i spending på detta kort så ett stragiskt upplägg blir värt mödan, även om jag inte är helt förtjust i alla trasaktioner över landsgränserna..

Väldigt tacksam för kunskap och återkoppling inom detta.
 

agehall

Medlem
Kan man överföra poäng till M&M från EB, USDM, MR etc när man bor i Sverige?

Möjligen från MR, men inga andra FFP iaf.

Vilka sätt finns för att kunna knyta ett kreditkort till M&M earnings när man bor i Sverige? Det enda alternativ jag hittar är att tex ha ett konto i en tysk bank och söka M&M kort. Betalning löses gm löpande insättningar från svenskt bank konto!

Enda möjligheten är nog AmEx med MR, om du ska fortsätta vara skriven i Sverige.

Jag kan lägga 1-2 Mkr per år i spending på detta kort så ett stragiskt upplägg blir värt mödan, även om jag inte är helt förtjust i alla trasaktioner över landsgränserna..

Det är ju inte helt enkelt att få ett kort i tyskland eller schweiz. Du måste ju ha en bankrelation där för att få ett kort.
 

Bonden

Medlem
Tack! Men är något bolag inom M&M knutet till amex MR?

Jag kör Amex Gold med MR och skickar poängen till Clubcarlson och därifrån till Miles&More. Det är rätt tufft att tjäna poäng med M&M, men varje gång man får sina uppgrades är det värt det :)
Dessutom så tycker jag att fördelarna med M&M Senator status är helt överlägsen EBG!

Är du ute efter F awards med LH gruppen och har ett rese mönster med mycket C så kör på!
 

Senator

Moderator
Pushback, jag tror att du skulle nog fixa ett AMEX PLAT i Schweiz. Dock tycker jag detta enbart är bra om man också använder Miles & More för flyg:
Miles & More - SWISS Miles & More credit cards

AMEX i CH drivs av SwissCard som ägs av Credit Suisse. Jag tror att om du öppnade ett konto där du håller en balans motsvarande kreditgräns. Jag har ovan kort själv, men har också min intäkt i CHF. Jag kan fråga banken om du vill när jag är där nästa vecka.
 

Senator

Moderator
Hej igen,

Jag har nu talat med SwissCard. Man behöver bara ett bankkonto i CH. Men någon form av kreditvärdering krävs, jag kollar upp detaljer med Credit Suisse nästa vecka och ser hur detta kan göras.

Skicka PM om man är intresserat; jag lägger inte ut detta här i detaljer :)
 

Hall

Medlem
Jag kör Amex Gold med MR och skickar poängen till Clubcarlson och därifrån till Miles&More. Det är rätt tufft att tjäna poäng med M&M, men varje gång man får sina uppgrades är det värt det :)
Dessutom så tycker jag att fördelarna med M&M Senator status är helt överlägsen EBG!

Är du ute efter F awards med LH gruppen och har ett rese mönster med mycket C så kör på!

Skulle du kunna ge en konverteringstabell spend mot M&M miles med MR-->CC-->M&M ?

Jag såg någon blänkare på Flyertalk om att UK Amex inte längre har CC som partner?
 

Pushback

Medlem
Stort tack, Senator! Det räcker klart med denna info så löser jag detaljerna. Jag åker ner till Gstaad i mars, vilket blir ett perfekt tillfälle att sätta upp detta på plats:)
 

Bonden

Medlem
Jag konvertera senast idag MR-CC så det går fortfarande :)
Kurs: 500MR->100CC->18Miles
Formeln blir KR*0,2*0,18 DVS, 100kr=3,6poäng

Med andra ord ingen höjdarkurs.
 
Toppen