Senaste nytt

BMI Regional startar Göteborg-Birmingham 13/5

Roligt att linjen dyker upp igen! För övrigt roligt att se Göteborg kallad "key economic and tourism hub". ;)

BMI skrev:
Cathal O’Connell, chief executive, bmi regional said: “The launch of these routes to Gothenburg, Lyon and Toulouse is a continuation of bmi regional’s promise to serve key economic and tourism hubs across Europe.

Det tråkiga med det är väl att BMI Regional inte är med i någon allians... :(
 

Jacob

Medlem
Här är pressmeddelandet som gick ut i eftermiddags.

Med start 13 maj 2013 startar flygbolaget bmi regional trafik från Göteborg Landvetter Airport till Birmingham.

Det blir sex avgångar i veckan till Storbritanniens näst största stad från Sveriges motsvarighet Göteborg och Landvetter. bmi regional kommer att trafikera linjen med flygplan av typen Embraer 145 med plats för 49 passagerare.

- Det känns både roligt och angeläget att vi får möjlighet att erbjuda våra resenärer en direktlinje till Storbritanniens näst största stad vid sidan våra tre London-linjer och Manchester-linjen, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

Den nya linjen mellan Birmingham och Göteborg ingår i en satsning från bmi regional där även nya flyglinjer till Toulouse och Lyon i Frankrike ingår.
- bmi regionals val av destinationer utgår från efterfrågan från både affärs- och nöjesresenärer. Göteborg är ett perfekt val för bmi regional med viktiga industrier inom både fordonsbranschen och inom högteknologi. Dessutom har staden ett lockande kulturutbud, trendig shopping och ett snabbt växande rykte som en riktig gourmet-stad, säger Cathal O’Connell, chief executive på bmi regional.

Flygbolaget bmi regional har inriktat sig på flyglinjer som passar för mindre flygplanstyper inom Storbritannien såväl som till destinationer inom Europa. BMI Regionals flygplansflotta består av 14 plan av typen Embraer 145 och fyra stycken Embraer 137.
 

Agö

Medlem
Någon som testat bmi regional? Funderar på att flyga CPH-EDI och GLA-CPH i juni. Direktflygsalternativen på CPH-EDI heter easyjet och Norwegian. Givetvis kan man flyga med BA eller KLM/AF men känns inte givet i detta fall.
 

Jacob

Medlem
Jag flög BMI Regional Köpenhamn-Edinburgh förra året. En helt OK upplevelse i en Embraer 145 med en ordentlig smörgås samt gratis drycker inkl öl och vin.

Tyvärr får man väl varken poäng eller lounge numera men som upplevelse fanns det inget att klaga över.
 

Agö

Medlem
Jag flög BMI Regional Köpenhamn-Edinburgh förra året. En helt OK upplevelse i en Embraer 145 med en ordentlig smörgås samt gratis drycker inkl öl och vin.

Tyvärr får man väl varken poäng eller lounge numera men som upplevelse fanns det inget att klaga över.

Trevligt med servering, det hade jag inte väntat mig för 1500 kronor tur och retur. För just den här resan väger nog direktförbindelsen tyngre än poäng och lounge.
 
Toppen