rsimon
Medlem
Har en tvist med DY för en resa till Spanien där de anser att förseningen på 6h vid hemresan berott på extraordinära omständigheter (väder). Jag vände mig till ARN som upprättade ärende och lämnade över det till deras spanska kollegor på AESA. AESA har fattat beslut och anser att DY inte kan åberopa extraordinära omständigheter och säger i beslutet att de bör ersätta mig enligt gällande EU-schablon (400 EUR).
När jag hör av mig till dem ang. beslutet och begär ersättningen meddelar de att de överväger att överklaga beslutet (var?).
Hade inte DY någon form av kvalitetspolicy som gick ut på att de alltid respekterade ARN:s beslut (vilket detta är, indirekt)?
Hur ser mina chanser ut tror ni?
_________________________________
De svarar på FB-sidan följande på min fråga om huruvida de följer klagoinstansers rekommendation:
Vi imøtekommer alltid anbefalinger fra europeiske klagenemnder, som regel i første omgang. Enkelte saker er så spesielle at vi ønsker å anke, for å be om ny vurdering. Dersom klagenemnda konkluderer med det samme utfallet, imøtekommer vi dette. /LP
De kan i alla fall inte begära omprövning hos AESA, då de skriver
considers this complaint fully closed
om ärendet.
När jag hör av mig till dem ang. beslutet och begär ersättningen meddelar de att de överväger att överklaga beslutet (var?).
Hade inte DY någon form av kvalitetspolicy som gick ut på att de alltid respekterade ARN:s beslut (vilket detta är, indirekt)?
Hur ser mina chanser ut tror ni?
_________________________________
De svarar på FB-sidan följande på min fråga om huruvida de följer klagoinstansers rekommendation:
Vi imøtekommer alltid anbefalinger fra europeiske klagenemnder, som regel i første omgang. Enkelte saker er så spesielle at vi ønsker å anke, for å be om ny vurdering. Dersom klagenemnda konkluderer med det samme utfallet, imøtekommer vi dette. /LP
De kan i alla fall inte begära omprövning hos AESA, då de skriver
considers this complaint fully closed
om ärendet.
Last edited: