Senaste nytt

Beslutsångest - Vart ska jag kreditera poängen!

Caru

Medlem
Tjena BC,


Om två timmar sticker jag iväg på en tripp runt jorden med några vänner. Då detta framför allt är en "backpackingresa" så var inte bokningsklasser eller bolag prio ett, tyvärr :( Nu till mitt problem: Jag är nu EBS men kommer ha svårt att behålla det i år då jag kommer börja studera. Jag har sneglat lite på A3 men är det värt ens värt att krediter de poängen som jag kommer att erhålla och i alla fall försöka få in några resor i sommar och bli gold?

Andra frågan, är inte med i något FFP för OW. Men med tanke på mina flygningar så vore det vara mest naturligt att bli medlem i AA? Har förstått att det även går att kreditera poängen från EY till AA. Någon som har några tankar kring det?

Slutligen, vilka rutter tycker ni hade varit bäst att uppgradera? AKL-LAX är givet men andra förslag? Har cirka 50000 EBP så kan väl uppgradera några sträckor till Y.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flyger GOT-BRU med SN i H
BRU-AUH-MNL med EY i U
MNL-KUL-DPS med MH i Q
DPS-SYD med GA i N
CNS-AKL-CHC-AKL-LAX med NZ i V och K
SFO-DFW-TPA-MIA-LGA med AA i N och Q
EWR-STO-GOT med SK i K

Tack på förhand :)
 

Palazzi

Medlem
Jag skulle krediterat till Eurobonus... Du får ju 100% på både GOT-BRU & EWR-STO-GOT..... Sedan 15% påslag som silver för EWR-STO-GOT.

Vilken av sträckorna till LAX är i V? Du får 25% på AKL-LAX i V (inget på CNS-AKL-CHC-AKL)
 

agehall

Medlem
För att svara på din första fråga; kreditera ingenstans just nu och retroregistrera alltihop när du har tänkt igenom vart du vill ha varje flight.

Slutligen, vilka rutter tycker ni hade varit bäst att uppgradera? AKL-LAX är givet men andra förslag? Har cirka 50000 EBP så kan väl uppgradera några sträckor till Y.

Tja, alla longhauls längre än 6h är bra kandidater imho men tyvärr har du på tok för låga bokningsklasser för att kunna uppgradera något med EB-poäng.
 
Toppen