Senaste nytt

[Tips] Prisvärd bonusresa med Flying Blue miles

Dr. Miles

Expert
Screenshot20130121_1.jpg

Bränsletillägget svider men 40.000 FB miles för Mumbai-Paris-Tokyo i Business class per enkelresa är inte dålig deal.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Stefan62

Medlem
Det här skulle vara en häftig resa - jag har precis 80000 FB-poäng...men då ska jag ju ta mig till BOM också...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Singapore

Medlem
En nybörjarfråga - Kan man köpa miles inom Skyteam och använda för awardresor som t.ex Avianca inom Star Alliance? Tacksam för svar :)
 

Singapore

Medlem
Ja, det är fullt möjligt - men en dålig affär om det inte bara handlar om att det saknas några "få" poäng.

Tack för snabbt svar. Misstänkte att det var oförmånligt för annars hade ju alla köpt miles av dem istället för USDM, men tänkte räkna på om de kan löna sig på någon enskild rutt.

Ja, det går att köpa upp till 40.000 FB miles per år.
All about Buy and Gift Miles - KLM.com

Tack för snabbt svar.


Hittar inget uppgifter om vad det kostar för t.ex 40 k miles (tror man måste vara inloggad), någon som vet?
 

Jonas C

Medlem
40.000 FB miles kostar 1.000 EUR.

Synd att de inte kör någon 100% kampanj längre. Tycker dock att Dr.Miles specialaren a.k.a Kairo-Tokyo för 30K AAdvantage Miles i Business är mer prisvärd, så man kan köpa 55K miles för $1100 (och resten kan exempelvis föras över från Club Carlson).
 
Toppen