Senaste nytt

Asiana vs ANA i første klasse Tokyo-Europa?

Elsson

Medlem
Helt klart ANA, fantastisk mat och grym service dessutom slipper du byta plan i ICN.
Asiana är också bra men ANA är bättre.
 

Swisser

Medlem
ANA First är troligtvis det bästa som går att få i denna värld när det gäller mat, dryck och service i luften.

Det vore intressant att få höra din åsikt om hur pass mycket bättre ANAs First Class är än Asianas? Om du tex rankade bägge bolagen på en 10 punkters skala var skulle de då hamna betr den fysiska produkten (plan och sitsar), mat & dryck, service i luften, amenity kits, AVOD och ev också deras first class lounger.

Tycker du även att ANA har en bättre första klass produkt än SIA?
 

Capgras

Medlem
Nu skriver du inte var du flugit UU/AA F, men jag tror inte de kvalar in bland top 5 F med någon rutt. Och inrikes F i USA är ju närmast ett skämt.

Jeg har fløyet AA LHR-MIA og UA FRA-ORD t/r var ganske så fornøyd egentlig. Men skjønner jo at asiatiske flyselskap har en bedre first enn amerikanske.
 

A380*G

Medlem
Det vore intressant att få höra din åsikt om hur pass mycket bättre ANAs First Class är än Asianas? Om du tex rankade bägge bolagen på en 10 punkters skala var skulle de då hamna betr den fysiska produkten (plan och sitsar), mat & dryck, service i luften, amenity kits, AVOD och ev också deras first class lounger.

Tycker du även att ANA har en bättre första klass produkt än SIA?

Bra poäng, sen måste vi även komma ihåg att vi är olika individer som värdesätter olika fördelar. Tex tillhör jag en av de som ogillar Swiss businessclass - service är sisådär och stolen är i mina ögon inget vidare. Däremot får jag alltid förträfflig service på LH samt anser att deras angled lie-flat är betydligt bekvämare än LX hårda och smala planka.
 

Jacob

Medlem
Det vore intressant att få höra din åsikt om hur pass mycket bättre ANAs First Class är än Asianas? Om du tex rankade bägge bolagen på en 10 punkters skala var skulle de då hamna betr den fysiska produkten (plan och sitsar), mat & dryck, service i luften, amenity kits, AVOD och ev också deras first class lounger.

Tycker du även att ANA har en bättre första klass produkt än SIA?
Jag flög ANA First för bara en vecka sedan.

ANA spelar i en liga för sig när det gäller mat, maten håller gourmetstandard och menyn tar upp fyra fulla A4 sidor, vilket inget annat flygbolag kommer i närheten av som jag har testat eller känner till. SIA är också bra när det gäller mat men ANA är faktiskt snäppet vassare. Drycker tycker jag de är jämlika på och service är nog ganska individuellt beroende på vad man föredrar.

Asiana som flygbolag är helt OK och du kommer säkert vara utomordentligt nöjd med upplevelsen, men allt beror ju på vad man jämför med. ANAs nya First Square stol är modernare än Asianas första klass stol men är inte optimal om man är två som reser tillsammans.
 
Toppen