Senaste nytt

Dublin - Tips på hotell

SvartMjolk

Medlem
Flygbiljtter inför Sveriges bortalandskamp mot Irland i september är fixade. Nu gäller det att hitta något bra hotell mellan 5 och 9 september?

Någon som har några personliga favoriter i Dublin? Vi har tänkt oss en budget på rum för under 1 000 kronor per natt. Något mer är självklart också OK.

Har sett att ett Doubletree by Hilton öppnar inom kort i Dublin. Någon som vet om de brukar ha bra introduktionspriser?
 

Senator

Moderator
Jag har bott på "The Morrisson" som nu blir DoubleTree. En mycket trevlig upplevelse. Annars ligger Conrad väldigt bra, men 1 000kr per natt kan du nog glömma :p Det blir nog från €150 och upp om du vill ha 4* och upp.

Med Hilton kan det vara en ide att kolla natt för natt i Europa. Hilton prissätter alltid vistelsen med den dyraste natten för hela vistelsen i Europa, men inte allt i USA. Jag har sparat en del ibland på att ha flera bokningar på samma hotell över en vistelse.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har bott på "The Morrisson" som nu blir DoubleTree. En mycket trevlig upplevelse. Annars ligger Conrad väldigt bra, men 1 000kr per natt kan du nog glömma :p Det blir nog från €150 och upp om du vill ha 4* och upp.

Med Hilton kan det vara en ide att kolla natt för natt i Europa. Hilton prissätter alltid vistelsen med den dyraste natten för hela vistelsen i Europa, men inte allt i USA. Jag har sparat en del ibland på att ha flera bokningar på samma hotell över en vistelse.

Jasså, är det Morrisson som blir DoubleTree, intressant.

Ja, 1 000 kr per natt är tyvärr budgeten eftersom vi kommer vara ett gäng studenter.

Bra tips att kolla natt för natt. Det har jag alltid missat är jag söker på Hilton.com
 

SvartMjolk

Medlem
Bodde på Wynn's häromåret. Bra läge och karaktär, klassisk hotellkänsla men ingen superlyx. Går säkert att hitta bra deal på diverse sajter. Verkar dock inte ingå i någon kedja det blir tyvärr poänglöst i så falll... Dublin City Centre Hotel, Hotels in Dublin City Centre, O Connell Street Accommodation Dublin, Hotels Dublin 1, Hotel Dublin 1

Ser ju bra ut. Dessutom verkar de ha rum för tre och fyra personer vilket kan minska kostnaderna. Tack!
 
Toppen