Senaste nytt

Tips på utflykt från London Heathrow -> ??? 28 - 30 Jan

Kommer anlända LHR runt 14.30 den 28 Januari.

Funderar på om jag ska skippa att ta in på hotell i London och istället gör en utflykt någonstans, men vart?
Mitt flyg hem från London går inte förrän 14.05 den 31 Januari.

Vad ska jag göra mellan 28 Januari och 31 Januari?
Finns det någon annan stad i England som är värt ett besök?
Köra en TP sväng? Vet att RAK blivit tipsat här tidigare, dock är jag inte så sugen på övernattning där.

Någon som har tips på utflykter så att säga... annars får det bli att fota flygplan och dega på något hotell men det bör väl gå att hitta något roligare tycker man.

Jag är väldigt fantasilös just nu så förslag är högst uppskattat. :)
 
Är det värt att slänga 15.000 Avios + 2000:- för att flyga enkel LHR-DME i F?

Man har väl tillgång till Concorde room även om det är till Moskva bara?
Finns en avgång 08.35 som ankommer 16.10 i DME.

Sedan kan jag ta AB + BA tillbaka för 1200:- i ekonomi..(kontrast much?) :cool:

17.25 avgår AB till DUS, kanske blir för tight?
Sedan DUS tillbaka till London.

Air Berlin har en 18.00 avgång också från DME, för 1500:- via TXL.

Är det några speciella regler när man åker till Ryssland på kortvisit? Vill ju inte stanna där mer än nödvändigt utan i princip bara vända..
 
Last edited:

Senator

Moderator
Du får absolut vara i Concorde Room, och det är en väldigt bra deal. Kanske lite tråkigt att göra det så tidigt på morgonen? :cool:

Gällande transit så står det lite här:
Moscow Domodedovo Airport

MCT på DME mellan internationella resor verkar vara 60min
intl to intl 1:00
 
Du får absolut vara i Concorde Room, och det är en väldigt bra deal. Kanske lite tråkigt att göra det så tidigt på morgonen? :cool:

Gällande transit så står det lite här:
Moscow Domodedovo Airport

MCT på DME mellan internationella resor verkar vara 60min
intl to intl 1:00

Har väl inte så mycket val än att morgonflygningen om jag ska åka med 18.00 planet tillbaka? :)
Dom öppnar väl Concorde Room 05.00?

Tror nog jag ska boka detta idag, kan nog vara kul och testa.
 

tourist

Medlem
Kommer anlända LHR runt 14.30 den 28 Januari.

Funderar på om jag ska skippa att ta in på hotell i London och istället gör en utflykt någonstans, men vart?
Mitt flyg hem från London går inte förrän 14.05 den 31 Januari.

Vad ska jag göra mellan 28 Januari och 31 Januari?

"Är man trött på London så är man trött på livet", eller hur är det där talesättet? Är det verkligen roligare att åka och vända i Ryssland än att ha kortsemester i London, även om vändandet är i F? ;)
 

palmen

Moderator
Åk till Camden och sätt dig på BrewDogs bar och ha som mål att testa hela delas sortiment och käka nåra ost/chark-brickor. Då har du tillräckligt att göra för att underhålla dig i 2-3 dagar :)
 
Åk till Camden och sätt dig på BrewDogs bar och ha som mål att testa hela delas sortiment och käka nåra ost/chark-brickor. Då har du tillräckligt att göra för att underhålla dig i 2-3 dagar :)

Nu blev jag galet sugen på en kall öl.
Förbannat synd att man måste köra bil om ett par timmar. :(
 

palmen

Moderator
Tycker man om BrewDogs öl så skulle jag rekomendera alla att ta en sväng förbi BrewDog bar i Camden om man ändå är i London och har tid över(i väntan på att de ska öppna i Stockholm).
Grymt trevligt att sitta där och drika bra öl och äta en grym chark/ost tallrik.
 
Toppen