Kan hända, men det är ganska oväsentligt. Viktigare är avskildheten (what privacy?), och praktiska detaljer som förvaringsutrymmen (man får nöja sig med en smal och opraktisk garderob, det finns inga fack där man säkert kan förvara glasögon och annat man vill ha nära till hands, de dekorativa lamporna man inte har någon större nytta av, gardinen är en onödig gimmick osv). Mat och dryck struntar jag i, jag flyger inte för att käka och hälla i mig en massa "gratis" sprit, men för att komma fram väl utvilad. Då är det mycket bättre att sitta i 64AK på UD: helt avskilt, flera stora förvaringsfack nära till hands, och till och med fönster man faktiskt kan titta ut igenom om man så vill.
BA Fs problem är antalet stolar. Hade de inte proppat in så många, så hade de kunnat erbjuda det utrymme och den privacy man förväntar sig i första klass, som hos andra flygbolag.
Jag skulle aldrig få för mig att betala för BA F, och jag tror inte många andra gör det heller (inte ur egen ficka, i alla fall).
BA har i alla fall tagit sitt förnuft till fånga och kommer inte att installera F i den nya 787 flottan. A380 får visserligen F, men bara lika många stollar som i 744. Visserligen fortarande allt för många, men färre i förhållande till planet totala kapacitet.
Johan