Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Barbados, American Airlines, från 17 500 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Uppdatering 2013-09-11


Baserat på diskussionen i denna tråd:
http://www.businessclass.se/forum/d...merican-airlines-13-300-sek-inkl-skatter.html

flyttar vi alla inlägg om resor från Stockholm hit. Med hjälp från Herr Homer har jag hittat lite nya deals från Stockholm. Inte lika billigt som Berlin eller Helsingfors, men rätt bra.

ARN-BGI/CUR/AUA/POS T/R
Flygbolag: American Airlines (AA)
Kabinklass: Business class
Bokningsklass: I
Fare basis: INE7A7Q1
Pris: ca 13 853 kr + ca 3 500 kr till 4 000kr, totalt ca 17 500 - 18 000 KR inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: en vecka eller natten mellan lördag och söndagr / 12 månad
Stopover: 1 fri stopover i USA
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 300 EUR per gång
Main Routing: ARN-LHR-JFK/MIA-BGI/CUR/AUA/POS

Jag har inte sonderat alla AAs Karibiska destinationer, men St. Maarten (SXM) samt St Lucia (UVF) hade INTE detta pris.

OBS! Man måste åka med AA flygning mellan Europa och USA. Ingen BA0001 eller BA alls möjligt. Så routing via LHR till JFK med B77W eller via DFW rekommenderas.

Det finns också ett pris i Förstaklass (enkel väg) till CUR för 14 400kr från ARN. Samma här, bara AA metall till USA möjligt.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Förlängd till 18/02, alla priser till Nordamerika är förlängda hos "alla"


Vänner, har tidigare postat deals till Karibien rent allmänt:
[Business class] Stockholm-Karibien, American Airlines, från 23.000 SEK inkl.

men detta är ett riktigt bra pris:

ARN-BGI T/R
Flygbolag: American Airlines (AA)
Kabinklass: Business class
Bokningsklass: I
Fare basis: INE7A0Q1
Pris: ca 13 850 kr + ca 3 650 kr, totalt ca 17 500 KR inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dag, innan 1 Feb
Min/Max stay: 0 dagar / 12 månad, hemresan innan 30 Sept
Stopover: 2 fria stopover i USA, en i varje riktning
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 300 EUR per gång
Main Routing: ARN-LHR-JFK/MIA-BGI

Det går att resa från t.ex. LHR, CDG, ZRH, eller FRA och flyga med SAS eller Swiss till dessa hubbar om man vill undvika LHR. Vad som är unikt med detta pris är att man kan ha stopover (mer än 24t) både på ut och hemresan i USA. Inga andra priser som ligger ute på nuvarande rea har detta. T.ex. kan man stanna i NYC på utresan och MIA på hemresan. "BA bussen" BA0001-0004 är tyvärr exkluderad från priset. En möjligt rutt är:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det skulle i så fall bli:
ARN-LHR 40 TP
LHR-JFK 140 TP
JFK-MIA 60 TP
MIA-BGI 40 TP
280 TP x 2 = 560 TP

Den verkar finnas hos BA också som fare basis: INCGOBA men jag har inte hittar priser på datum jag tänker åka.

Observera att det kan vara ett bra läget att testa AA nya B777-300ER (B77W). AA139 (LHR-JFK) och AA100 (JFK-LHR) finns från mars/april.
 
Last edited:

Adamsson

Medlem
Jag har semester i mars och har haft funderingar på att flyga till SXM för att planespotta. Om det skulle kunna gå att göra en kombination med denna deal och en separat t/r till St Maarten vore det ju väldans trevligt. Men då skulle det säkert bli orkan eller annan naturgrej som gör att man blir sen ner till Barbados/Aruba/Curacao, så man missar flighten till SXM... :)
 

Senator

Moderator
Jag har semester i mars och har haft funderingar på att flyga till SXM för att planespotta. Om det skulle kunna gå att göra en kombination med denna deal och en separat t/r till St Maarten vore det ju väldans trevligt. Men då skulle det säkert bli orkan eller annan naturgrej som gör att man blir sen ner till Barbados/Aruba/Curacao, så man missar flighten till SXM... :)

Du kan ta det lugnt med orkaner... Det är mellan juni och november.

Det finns inget billigt pris till SXM, men du kan flyga Caribbean Airlines mellan SXM och BGI eller Insel till CUR.
 

463829

Medlem
Vad är längsta stop over man kan göra i New York? Och erbjuder AA en bra Business-produkt?
 
Last edited:
Toppen