Senaste nytt

Året går mot sitt slut, vad bör jag göra?

463829

Medlem
Jag hoppas alla kan se bilden? Hur som helst så har jag inte varit särskilt aktiv med BA. Men då jag planerar att flytta inom kort så blir det ändring på det. Då året går mot sitt slut så försvinner alla mina TP om jag förstår det rätt? Så jag har alltså till 8 maj på mig att flyga 2 ggr för att nå brons. Men bör jag i samma veva satsa på silver? Dina tankar, hur hade du gjort?

Tack på förhand!
 
Last edited:

463829

Medlem
Frågan är mer; vad händer efter Silver? Kommer du flyga mer med BA sen?

Ja! under 2014 så blir det i princip bara resor med BA, visst reser bara privat och inte i tjänst men det borde trots det bli minst 10 t/r inom eu och 2-3 asien/usa.

Tänker lite på lounge access också..
 

Senator

Moderator
Ja! under 2014 så blir det i princip bara resor med BA, visst reser bara privat och inte i tjänst men det borde trots det bli minst 10 t/r inom eu och 2-3 asien/usa.

Ok, då hade jag nu gjort följande:
ARN-LHR med BA med 2 500kr CE resa ger 2 x 40TP = 80 TP
LGW-RAK med BA kostar runt 3 000kr och ger 2 x 80TP = 160 TP

Där har du dina BA segment och resterande 240 TP

Kan göras på en helg, dock sista resan LHR-ARN blir måndag morgon hem och övernattning på LHR eller LCY
 

463829

Medlem
Ok, då hade jag nu gjort följande:
ARN-LHR med BA med 2 500kr CE resa ger 2 x 40TP = 80 TP
LGW-RAK med BA kostar runt 3 000kr och ger 2 x 80TP = 160 TP

Där har du dina BA segment och resterande 240 TP

Kan göras på en helg, dock sista resan LHR-ARN blir måndag morgon hem och övernattning på LHR eller LCY

Tack!

Någon annan som har förslag/tankar?
 

gdaily

Medlem
Fördelarna med Brons är ju inte så många, men:

* As a Bronze Member, you'll collect 25% more Avios whenever you fly with British Airways.
Det gör väl att du kan räkna hem en weekendutflykt till London på billigaste biljett under kommande år.

* Make check-in even more straightforward by reserving your seats, free of charge, from seven days before departure (excluding exit row seats).
Tveksamt värde...

* Business class check-in whenever you fly
För mig personligen ett helt ok värde

Silver däremot, det är då du kommer in i loungerna... Det är det värdefulla för mig och därför jag jagar SIlver under detta året (blir svårt om jag inte gör en TP-run i slutet av mitt år, men vi får se. Bronskortet för en tusenlapp bör du i alla fall fixa, det kommer du få tillbaks i form av extra Avios under nästa år.
 

EricT

Medlem
Jag håller med Senator. Alternativet är ju nu när de har rea om du vill åka till NY eller någon annan stad med bra priser. Då når du silver oavsett.
 
Toppen