Senaste nytt

Rabattkoder hos flygbolag/resebyråer - värt att leta efter dem?

helgonet

Medlem
Jag funderar på det här med rabattkoder som man ibland finner på nätet eller får skickat till sig från flygbolag/resebyråer.

När jag bokar hotellrum via Hotels.com så ser jag alltid till att leta upp den för månaden aktiva rabattkod som ger mig 10% rabatt på hela köpet, detta knep har jag använt i flera år och det fungerar jättebra varje gång.

Det jag funderar på nu är om jag borde göra likadant med flygbolagen och resebyråerna och scanna nätet efter rabattkoder innan betalning? Gissningsvis tror jag inte det är enkelt att hitta rabattkoder som faktiskt fungerar.

Är det någon som har erfarenhet av detta?
 

fly4fun

Medlem
Rent generellt så är marginalerna på flyg och resor små så många rabattkoder är bluff eller snudd på bluff. Groupon har lovat 70% rabatt på flyg i banners i 2 år, utan att kunna erbjuda en enda riktig rabatt.

Man hade en flygkampanj en gång, där om man i annonsen lovade flyg med 70% rabatt. Men om man utnyttjade erbjudandet så blev totalpriset efter dom dolda skatterna högre än om man köpt biljetten direkt hos flygbolaget.

Även Hotels.com rabatten du nämner är delvis bluff. Visst kan du få 10% rabatt, men då missar du iställer samlandet av bonusnätter som motsvarar ca 10% rabatt (läs dom finstilta villkoren).
 

mry

Medlem
På travelink.se får man ju tex. 100 kr rabatt per flygning som student, men problemet här är att de har bättre rabatt om man går via sökmoterna så att de bästa är att köra via t.ex. flygresor.se, allaflygbiljetter.se, momondo.se helt enkelt. Det är nog det bästa sättet om man jagar billigaste priserna, men mot t.ex. sas.se skiljer det inte många kronor normalt sätt och då får man ju betala med kreditkort utan extra avgift på sas.se än så länge.
 

Jonas C

Medlem
Jag rekommenderar annars att du håller utkik på den här sidan:

HolidayPirates - UK and european Travel Deals !

De publicerar bland annat rabattkoder från Lufthansa på regelbunden basis. Fick häromveckan en kod på 175kr.

Annat fall som Mry säger, kan man spara någon hundralapp på att boka via online resebyrå och betala med internetbank.
 

woden

Ny medlem
Hej
Skulle avråda från att använda direktbetalning, dvs direkt från internetbank.Vid en ev konkurs kan det bli svårare att få tillbaka pengar. Du har lämnat pengar utan att få en vara. Säkrare att betala med kort, då brukar kortbolaget betala tillbaka pengarna.
 
Samma här, använder alltid rabatter när jag bokar resor. Främst brukar jag besöka en sida som heter RAbattjakt för att få tag i den dära 10% rabatten hos Hotels.com, de har också många andra företag i sin kategori för resor ( Resor & Hotell - Rabattjakt ).. Ingen annan användare som har tips på aktiva erbjudanden just nu?
 

Glenn E

Medlem
Kan någon ha nytta av denna?
AGODATOKYO.JPG
 

mtlmr

Medlem
Gäller då endast kreditkort. Iaf enligt Swedbank gäller annars direktbetalning från ett konto kopplat till ett betalkort som om du betalt med betalkortet (försäkringar osv).

Hej
Skulle avråda från att använda direktbetalning, dvs direkt från internetbank.Vid en ev konkurs kan det bli svårare att få tillbaka pengar. Du har lämnat pengar utan att få en vara. Säkrare att betala med kort, då brukar kortbolaget betala tillbaka pengarna.
 
Toppen