Senaste nytt

Förslag på trevlig resrutt i Asien på 1 vecka

GillBates

Medlem
Det finns väl förvissa några liknande trådar (flytta denna gärna om den passar in ngn annan stans), men jag är inte ute efter att maximera USDM awarden utan att få till en resa med följande kriterier:
- F-kabin på så många ben som möjligt
- Stop i Tokyo, eller iaf Japan.
- Awardresa med USDM
- 2 PAX
- Total tid borta från GOT, ca 1 vecka.
- Ngn gång under hösten 2013.

I övrigt så skulle jag och min bättre hälft vilja se annat i Asien också. Gärna med lite värme men framför allt lyxiga hotel :p. Men i och med att vi bara har ca 1 vecka till förfogande så vill man inte flacka runt för mycket heller. Vad rekommenderar ni för städer, stränder i Asien? Singapore, står rätt högt upp på listan med även Shanghai där vi aldrig varit. Hur är Hong Kong? Tror ni man mäktar med 3 ställen att stanna på (då ett visserligen bara blir <24h). Har känslan att 2 riktiga stopp är tillräckligt.

Tacksam för svar
 

Dr. Miles

Expert
Jag postade det här inlägget ett par år sedan.

Nu kan man inte boka Lufthansa First class award med US Airways Dividend Miles (och Singapore-Jakarta med Lufthansa finns inte längre), men kanske en idé.

Ultimate value First class award!
Upplev first class på 8 *A flygbolag i en bonusresa!
Alla flighter har First class.

ZRH-DXB LX 242 12:45 - 20:50 333 FCY
DXB-SIN SQ 493 20:00 - 07:30+1 772 FCY
SIN-CGK LH 778 17:00 - 17:45 744 FCY

//resa på egen hand//

BKK-PEK TG 614 10:10 - 15:50 747 FCY
PEK-PVG CA 934 14:00 - 16:05 340 FCY
PVG-ICN OZ 362 12:00 - 14:50 747 FCY
ICN-NRT UA 882 12:40 - 15:00 777 FCY
NRT-FRA NH 209 11:25 - 16:35 77W FCY

Förutom i SIN, kan man stanna närmare 24 timmar och det inte är några konstga tider heller.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det passar in i 8 sträckor regel och Double-Open jaw. Men frågan är om det måste vara 4 sträckor ut och 4 sträckor in.

Största problem är dock att hitta award seat som passar in alla datum...
 

GillBates

Medlem
Tack Dr. miles. Men om man inte är flygnörd, orkar man med mer än 2 stopp på en vecka? Har hittat så att man kan få typ 23 tim i HKG på väg till BKK/SIN från NRT, men är det värt det (givetvis subjektiv fråga)?
 

Fredrik

Medlem
Frågar du de flesta här är det nog det men jag skulle också kolla på de faktiska flygtiderna innan jag säger ja. Anländer man för sent eller reser för tidigt är det inte kul. Likaså om det blir "spill" pga att det man vill göra inte är öppet precis då(med den begränsade tid man har totalt).
 

palmen

Moderator
Min personliga åsikt är att 2 stopp skulle vara max på en sådan resa, om det är "semester" man vill ha i form av att slappna av och få värme och lyx på hotell. Kommer själv göra en liknande resa på ca 14 dagar och har då 2 stycken 5 dagars stopp planerade i Tokyo och Taipei. Utöver det blir det troligtvis 4 stycken stopp till på 12-20 timmar i Bangkok (eventuellt 2 ggr), Hong Kong, Seoul.
Min resas fokus är att flyga så mycket som möjligt samt att få se Tokyo. Resten runt omkring är mest bonus.

Det tar trots allt en hel del tid att ta sig till och från flygplats och man vill ju nyttja lounger mm när man ändå flyger first istället för att komma "senare" till flygplatsen.
 

GillBates

Medlem
Nu var det nog så att NH-flighten anlände HKG vid 21 så det kanske hade passat rätt bra ändå......men tror nog att Palmen har övertygat mig ändå. Två stopp är nog nock.
 
Toppen