Senaste nytt

SAS Intra-europa Eco-extra + Business (matbilder)

fcx

Medlem
En kortare rapport, eller egentligen bara bilder på läckerheterna som serverades ombord just denna gång som exempel på vad man kan tänkas få om man väljer att flyga med SAS. Hade för mig att det fanns en separat tråd bara för matbilder, men den verkar ha fallit i glömska.

ARN-CPH, SK1421 (fredag 1220-1330). Economy extra.
Kalla räkor med chilikryddad cous.cous. Tråkigt ljust bröd till. Faktiskt rätt gott för att vara flygmat. SAS vita vin passade utmärkt till anrättningen.
20130104_124529.jpg


CPH-TXL, SK579 (fredag 1440-1540). Economy extra.

Halv, stekt, kycklingfile med stekta grönsaker, tzatziki och lite gröna blad. Danskt rågbröd till det. Kryddig tzatziki men i övrigt högst ordinärt.
20130104_145338.jpg


TXL-CPH, SK680 (söndag 1550-1650). Business (op-up från economy extra).
'Smørrebröd' på danskt rågbröd. Det ena med räkor, det andra med kyckling, currymajonäs och bacon. Generöst tilltaget med pålägg, och allt blir mycket godare på riktigt porslin och med riktiga bestick. Trots uppgifter om motsatsen så var klädnypan på servetten kvar :D
20130106_160920.jpg


CPH-ARN, SK1426 (söndag 1810-1920). Economy extra.

Kalkon och potatissallad samt stekt paprika. Smakade klart bättre än vad det såg ut. Bra kalkon och mycket bra potatissallad (av svensk typ).
20130106_184150.jpg


Linjen CPH-TXL trafikeras med CRJ 900, och jag hävdar envist att det är SAS:s bekvämaste plan på kort- och medeldistans. Relativt nya plan, ljus inredning och bra ljussättning i kabinen, sätena är sköna att sitta i och känns bredare än på andra maskiner och tyst inne i kabinen (om man sitter långt fram...).
 

MarcusC

Medlem
Visst är CRJ900NG ljus med stora fönster och relativt tyst. Men vid hög beläggning tycker jag komfort sjunker snabbt oavsett vart i kabin man sitter..om man inte har ledigt säte bredvid.

Tack för bilder och redogörelse av ombord serveringen
 
Här kommer några bilder till.

24AUG2012, ARN - BCN, C, Vegetarik frukost, B738

Stekta grönskaer, varm bröd, ananas bitar samt falafel med potatissallad.

20120824_065444.jpg

24NOV2012, ARN- CPH, Y, Standard lunch, MD81
Nudlar med kött

IMG_4280.jpg

24NOV2012, CPH - ROM, C, Vegetarisk lunch, MD81
Ris med bönsalsa och zuccini, fruktsallad, oliver och soltorkade tomater.


IMG_4290.jpg

24NOV2012, CPH - ROM, C, Standard lunch, MD81
Ris, kycling och wockade grönsaked, ostar och chokladmousse som efterrätt.

IMG_4291.jpg
 

rob74

Medlem
Flög till London från ARN i C idag. Klädnypor här också... Fick dessutom två, då jag behövde få in en extra omgång bestick. :D
Dessutom fyllde nypan sin funktion då jag nöp fast servetten i tröjan jag hade utanpå skjortan.
Det bjöds torskfilé med svamprisotto. Smakade helt ok! En genomgående bra flygning med trevlig personal.
 

Alx

Medlem
Hmm... Jag måste verkligen lyckas att välja FEL flygningar med SAS. Maten ni lägger upp ser ju jättegod och fräsch ut!

Maten jag fick i C på sträckan OSL-FRA 16/12-2012 tar nog i alla fall priset i sämsta SAS-mat so far. Den presenterades som jullunch, stank obeskrivligt och smakade ungefär likadant som den ser trevligt presenterad ut... Inga vita dukar, inget extra överhuvudtaget. Dock var flygvärdinnan trevlig!

image.jpg
 
Här sitter jag hungrig med endast en flaska vatten och läser denna tråd 06.15, inte bra!
Får nog bli till att värma gårdagens pizza per omgående till frukost. :)
 

Agö

Medlem
fcx rätt nr 1 och 2 serveras dessvärre alltför ofta. Rätt två har jag enligt mina noteringar ätit 13 ggr under hösten. Riktigt dålig.
 

Lukas2

Medlem
Hmm... Jag måste verkligen lyckas att välja FEL flygningar med SAS. Maten ni lägger upp ser ju jättegod och fräsch ut!

Maten jag fick i C på sträckan OSL-FRA 16/12-2012 tar nog i alla fall priset i sämsta SAS-mat so far. Den presenterades som jullunch, stank obeskrivligt och smakade ungefär likadant som den ser trevligt presenterad ut... Inga vita dukar, inget extra överhuvudtaget. Dock var flygvärdinnan trevlig!

Visa bifogad bild 12644

Vad ska det föreställa? Korv ser jag, och det mitt imot är väl typ ett revbenspjäll med gigantisk fettkappa. :) Höger är en potatis och till vänster då?? Fiskpudding??? Skålen till höger, med något vitt i, är det dessert??
 
Toppen