Senaste nytt

[Tips] Användbara tips&tricks när du flyger

Dr. Miles

Expert
Vi har tidigare fokuserat på tips & tricks av flygbiljett/flygbonusprogram.
Jag vill starta en tråd där vi postar om tips & tricks som vi får direkt nytta av under flygning, helst oavsett kabinklass & flygbolag.

Mitt tips är:

* När du öppnar kaffemjölken, dra locket mot koppen och lutar den neråt. Öppna inte mot dig själv.
250px-Coffee_fresh_(2012.08.04).jpg

(Kaffemjölk, Foto: Wikipedia)

I kabinen på ett flygplan är tryckreglerad och det blir övertryck i kaffemjölksbehållaren.
Det händer ofta att det sprutar mjölk när man öppnar kaffemjölken. Det vore synd om du kladdar ner kläderna...


Har du något tips & tricks som du använder när du flyger? Posta gärna här. Det är kanske inte självklart för andra.
 

Malu

Medlem
Bra tips. Fungerar även på andra produkter i liknande förpackningar, såsom yoghurt, vattenburk etc.

Jag kan bidra med tipset att många nackstöd går att reglera mer än man tror, både genom att vinkla ut sidostöd och ibland även höja/sänka. Enkelt tips men kan förhöja komforten avsevärt.
 

Hall

Medlem
När du öppnar kaffemjölken, dra locket mot koppen och lutar den neråt. Öppna inte mot dig själv.
250px-Coffee_fresh_(2012.08.04).jpg

(Kaffemjölk, Foto: Wikipedia)

Funkar också bra att lätta på mjölktrycket med hjälp av din oanvända tandpetare eller tagg/spets på gaffeln. Då slipper du luta på kaffemjölken när du öppnar.
 

tourist

Medlem
Jag tycker att det känns mer naturligt att somna på en långflygning, oavsett bokningsklass, om jag tar av mig mina glasögon. Så ett hårt glasögonfodral är alltid med på flyget nuförtiden.
 

Nemo

Medlem
[Tips] Användbara tips&tricks när du flyger

Bra tips, men mjölkkapseln är kabinberoende. I bc häller ju cc upp mjölken åt dig, så att du ska slippa spilla. Kanske inte på alla bolag, men på BA iaf.

Ett annat tips för shorthaul samt longhaul på economy: kompressionsstrumpor samt Smygträning för stillasittare. Gör att du är klart piggare vid ankomst.
http://www.stillasittare.se
 
Toppen