Senaste nytt

Något bolag med premium economy till Mellanöstern?

T_J

Medlem
Tjena.

Har försökt leta på forumet och på flygbolagens siter men inte riktigt hittat nåt vettigt.

Finns det nåt *A bolag som har premium economy till Mellanöstern? Blir nån tripp dit då och då i jobbet, skulle vara trevligt att slippa åka vanlig Eco då det ändå är rätt långt. Till saken hör att resepolicyn inte tillåter business men premium economy går bra om resans längd överstiger 8 timmar. Är ju inga problem att komma över 8 timmar då det inte finns direktflyg från Arlanda...

Har hittat resor med BA men det är "fel" allians och det känns lite krystat att åka 2.5 timme åt fel håll för att få ett bättre säte österut.

/T
 

Palazzi

Medlem
Tyvärr inte (om jag inte missat något).

Överhuvudtaget få Europeiska bolag som erbjuder Premium Economy. SAS erbjuder ju klassen på alla internationella flygningar, men flyger inte till mellanöstern. Turkish har en trevlig Premium Economy, men ej till Mellanöstern.

Jag tror inte heller att BA erbjuder sin World traveller Plus till mellanöstern.

Om man vill flyga Premium Economy till mellanöstern är det nog Air France som gäller, men har inte hört så mycket positivt om produkten.
 

Stefan62

Medlem
SAS flyger till Tel Aviv, men det kanske inte riktigt räknas till mellan-östern!?
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
SAS flyger till Tel Aviv, men det kanske inte riktigt räknas till mellan-östern!?

Det gör det väl, men tror att det är Europa-config på den sträckan. Möjligen är det även charter-config, som till Kanarieöarna. Om inte så finns Premium Economy, men då blir det vanliga ekonomisäten
 

T_J

Medlem
Jag har bara lyckats pricka in A330 på Ist-Dxb hittills. Där har det bara varit business och economy.
 

agehall

Medlem
Det är egentligen inget fel på AFs premium ekonomi. Ungefär som att många verkar tro att C ska vara som F, så verkar många tro att PE ska vara som C. Så är det inte. Man får dock bra mycket mer utrymme och kan göra sin flygning mycket bekvämare imho. Jag har pendlat till LOS en hel del i AFs PE och det är BETYDLIGT bättre än att flyga Y. Jag har inte sett något bolag som har en vässentligt bättre PE.
 

Magino

Medlem
Jag tror inte heller att BA erbjuder sin World traveller Plus till mellanöstern.

Beror på vart i mellanöstern man vill åka. BA erbjuder iaf WTP till länder som UAE, Oman och Saudiarabien, finns säkert fler men det är dem jag kommer på nu. Däremot blir det jobbigare ifall man vill resa premium economy med *A.
 
"Jonas C;skrev:Hmm TK använder väl sina 77W till DXB. Så på dessa bör det nog finnas Economy Comfort?"

Det stämmer att på vissa avgångar sätter TK in sina 77W till DXB. När jag flög ner med dem förra veckan var det just en 77W som sattes in istället för en 333. Då gick Comfort Class under Economy class servicekoncept. Man kunde dock inte välja Comfort class platserna vid incheckningen utan man fick kolla i loungen som jag gjorde, givetvis blev det också seat change för min och mitt resesällskaps del..=)
 
TK flyger Economy Comfort till BEIJING, HONG KONG, HOUSTON, LOS ANGELES, NEW YORK, SHANGHAI, TOKYO, SAO PAULO, TORONTO, BUENOS AIRES.
 
Toppen