Senaste nytt

Ny lounge på Köpenhamn Kastrup - CPH Apartment

Sakoz

Medlem
Besökte den renoverade Novia loungen, nyrenoverade toaletter, men defenitivt inte städade, vilket jag sa till om. För övrigt i stort sett bara ommålat, man har även flyttat på förtäringen, ingen skillnad mot tidigare på utbudet. Receptionsdisken där man anmäler sig är ny och fräsch.
Ingen champagne vilket dom haft i tillfälliga loungen och vid några andra tillfällen jag besökt loungen.
 

Kristofer

Medlem
Nu har jag besökt loungen. :)


Läge
Mellan och A- och B-pirarna, en trappa upp. Delar reception med Novia-loungen.


Access
Kan förbokas på Cph Apartment - Københavns Lufthavne. Kostar 169 DDK inklusive moms per person. Används även som lounge för vissa flygbolags premiumresenärer (missade att fota av skylten med bolag tyvärr, fyll gärna på).


Allmänt
Ljus och mycket fräsch lounge. Är designad för att se ut som en klassisk Köpenhamnslägenhet med till exempel vardagsrum, bibliotek och kök. I ena delen finns en mysig öppen spis.

Ärligt talat tänker man nog inte på design-idén om man inte läst om det tidigare, men lite kul får man ändå medge att det är.

En trappa ned finns en lång rad av sköna fåtöljer som står riktade med utsikt mot plattan.


Mat och dryck
Buffé med lättare mat och snacks. Öl, vin, sprit och alkoholfria drycker samt riktigt bra kaffe i de flesta varianter.


Duschmöjligheter
Tre toaletter finns ute vid receptionen och delas med Novia-loungen. När jag var där var två av dem avstängda och låsta - till en början utan skylt - vilket irriterade många.


Underhållning och kommunikation
Stort utbud av tidningar finns, samt gratis WiFi och en stationär dator.


Kommentarer
När jag och min kollega kom till loungen fungerade inte WiFin. Jag gick till receptionen och påtalade detta, varvid man genast svarade att det är min dator som det är fel på och att de inte kunde hjälpa mig. Jag berättade att det inte fungerade för min kollega heller, men enligt receptionen satt "hela Novia-loungen och surfar just nu, så det är garanterat fel på din dator".

Lagom sur att jag inte kunde jobba - när vi betalat 169*2 DDK just för att kunna göra detta i lugn och ro - kom jag på att testa den stationära surfstationen. Naturligtvis fungerade inte den heller!

Först när jag påtalade detta för receptionen ringde de till någon IT-support och påtalade problemet. Efter tio minuter fungerade nätverket igen. Hade jag inte provat surfstationen hade de nog aldrig ringt.


Summerat: Ganska fin lounge - lugnt och skönt och med hyffsade faciliteter. Tyvärr totalt oengagerad personal.

IMG_0113.jpg

IMG_0121.jpg

IMG_0114.jpg

IMG_0119.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg
 
Last edited:

perhall

Medlem
Svårt att få en lounge att se ut som en cph-lägenhet men de har lyckats hyfsat... är väldigt mycket folk där ofta. Servisair-loungen går jag till ibland, fast den kanske är mindre fräsch och har mindre fräscha toaletter (ej renoverade sen 1984, gissar jag). Det är många danskar där som gillar Gammeldansk och att kunna gå och röka... men också lugnt och skönt. OK personal. /Per
 
Toppen