Senaste nytt

Någon som testat något MGallery hotell?

Jacob

Medlem
Accor har en hotellkedja som heter MGallery som de själva beskriver som "character hotels and boutique hotels". Finns bl.a. ett antal i Europa och Asien. Dessutom får man som Le Club Gold och Platinum uppgraderat rum på MGallery hotell.

Det verkar som det är olika fristående hotell med olika typer av design som går ihop under "MGallery Collection".

Är det någon som testat något MGallery hotell? Några erfarenheter av kedjan?
 

Palazzi

Medlem
Jag har testat två stycken alldeles nyligen! Mycket fina hotell i Milano! Under rean för medlemmar fick jag ett enkelrum mitt i stan för under 900kr/natt! (inkl frukost).

Fick uppgradering ena gången, men det andra hoteller var överbokat... Fick välkomstgåva också, tack vare mitt Platinum.

Tror att kedjan har skiftande kvalitet. MGallery Lecce ser t.e.x inte lika imponerande ut....
 

Kris

Medlem
Jag bodde på MGallery i Hanoi i somras. Perfekt läge vid operan (som för övrigt är trevlig att titta på, men kvaliteten på kulturutbudet är i nivå med kulturskolan valfri svensk landsby).

Har bara gott att säga om hotellet. Bra service och standard. Bra rustik frukost. Hade lätt bokat samma hotell igen vid återbesök i Hanoi.

Är iofs det enda MGallery-hotell jag provat, men det verkar som att de är ganska seriösa med sin "boutique-approach". D.v.s. inga stora betongkolosser till hotell.
 
Enstaka tillfällen frekventerat MGallery i ZRH och BKK (VIE Hotel). I ZRH är det väl gamla Sofitel om jag inte missminner mig, alltså bra läge, bekväma sängar men små rum. Skulle påstå att båda hotellen är bra, men man kan inte förvänta sig motsvarande service som hos te.x Intercontinental eller Conrad i BKK, eller Hyatt i ZRH.

Men å andra sidan är det väl kanske inte heller därför man väljer boutique stilen.
 

Lonelyflyer

Medlem
Testade MGallery hotel Rotary i Genevé nu i november, fick en bra deal via accorhotels erbjudanden 2 nätter betala för 1

blev uppgraderad och tyckte det var ett rätt bra hotell
Väldigt centralt läge och lagom stort
testade dock aldrig frukosten
 
Har kollat runt på en hel del av deras MGallery hotell senaste veckorna då jag var sugen på att testa mitt platinum kort. Generellt verkar det vara fina hotell, men kvalitén skiftar nog en hel del och generellt sett ligger de ett snäpp under Pullmann och Sofitel men deras priser (som man oftast kan få inkluderas frukost på) väger upp det.
 

Lonelyflyer

Medlem
håller med

Anledningen att jag testade MGallery var just för att se om det gav nåt utslag med platinumkortet fårn accor
hade inte testat det innan

nu är jag 1/1 vad gäller uppgraderingar
 

Jacob

Medlem
Första MGallery hotellet inbokat, ska bli spännande att se vad det är och om platinumkortet ger några förmåner.
 

Homer

Medlem
Ibland är de lite väl hippa, t.ex panorama fönster mellan toalett/badrum och
sovrum/vardagsrum (B-Lay Thong Pkuket):rolleyes: Phuket.jpg
 
Toppen