Senaste nytt

Tips på lång resa med hög standard i business class

Tjkd

Ny medlem
Hej!

Jag är ny här på Businessclass och har märkt att det finns mycket kunskap här kring hur man får ut det mesta av sina EuroBonus resor. Därför tänkte jag ställa frågan till er om hur man får ut det mesta av en lång resa.

Tänkte ta med min sambo på en längre resa i höst, ev. Australien, USA el. Asien.

Jag har en SAS Amex Voucher med 50% som går ut i November.
Har för närvarande ca 80 000 SAS EB poäng. Bör ha minst 100 000 till Sommarn.

Jag har insett att vi inte har möjlighet att resa i 1:a klass med en Voucher även om vi hade önskat och haft poäng. Men då undrar jag vilket flygbolag man får bäst service och komfort i när man reser Businessclass?

Tar gärna emot förslag på turer som ni kan rekommendera.
Hur långt i förväg bör man boka resan för att platstillgång och flygalternativ skall vara optimalt?

Tack!

Med vänliga hälsningar
Joel
 

Najk

Medlem
Ämnar du nyttja vouchern så är det I SAS plan till SAS destinationer. Då blir val av kabin och destination något lättare.
 

jumbooze

Medlem
Vad jag vet så kan man endast resa med SAS, tidigare kunde man boka star alliance men jag tror den dörren är stängd. Leta efter en tråd om detta.
 

Viking75

Medlem
Om jag var du skulle jag satsa på att försöka pricka in SAS genom att vara flexibel med datum, Jag skulle absolut försöka nyttja vouchern med SAS. Annars blir det lurigt att få till den där lilla extra längden på resan som du är ute efter.
 

twiggs

Medlem
Du och sambon kommer till Israel, Turkiet, Kroatien, Grekland, Frankrike eller dylikt resmål med det antalet poäng du har (du behöver inte ens använda alla). Hög standard? Nja, samma stol som i Economy fast med ledigt mittsäte + att ni får en måltid och dryck.
 

Glenn E

Medlem
Försök att få ihop 130000 poäng för business biljett till Asien.
Du kan skaffa SAS Diners club och Master Card om det erbjuds poäng för att ta kortet.
 
Jag skulle rekommendera USA. Jag bokade för två månader sen business två personer till i februari till Chicago i business, sen flyger vi vidare därfrån till Los Angeles.
Kostade 100.000 poäng med AMEX 2-för-1. Priset har dock gått upp sen dess, så det skulle nu bli 120.000 poäng. Men värva din sambo till AMEX och skaffa ett EB-mastercard så är du strax där.
Hyfsat lätt att hitta business-platser till Chicago tycker jag.
 
Jag såg det igår när jag kollade på att eventuellt boka om min hemresa.
Men såg nu att det bara gällde enkelbiljetter (det var det jag kollade)

Verkar fortfarande vara 50.000 till USA.
 
Toppen