Senaste nytt

Resebyråer för mer "avancerade" biljetter?

Yekermo

Medlem
Vilka resebyråer rekommenderas för mer "avancerade" biljettbokningar? Jag tänker då inte på onlinesajter utan byråer där man får personlig kontakt med någon duktig bokare.
 

Yekermo

Medlem
YQ-dump vet jag inte ens vad det betyder, så inte så avancerad :) Exempel på vad jag är ute efter: Jag ska åka GOT>HKG och har hittat en rolig, rätt prisvärd biljett med Oman Air i First från LHR>BKK. Men så vill jag knyta ihop det till en sammanhängande biljett med andra flybolag från GOT>LHR och BKK>HKG utan att behöva mecka med att plocka ut baggage och checka in igen.
 

agehall

Medlem
Det skulle vara intressant att höra om dessa trix eller finns det en sticky eller topic?

Error fares är helt enkelt felprissatta biljetter. Dessa dyker upp då och då men är inget som vi ser mycket av, iaf inte i vår del av världen. YQ-dumps handlar om att trixa bort bränsletillägget och är inget vi ska prata öppet om här.
 

Jacob

Medlem
Exempel på vad jag är ute efter: Jag ska åka GOT>HKG och har hittat en rolig, rätt prisvärd biljett med Oman Air i First från LHR>BKK. Men så vill jag knyta ihop det till en sammanhängande biljett med andra flybolag från GOT>LHR och BKK>HKG utan att behöva mecka med att plocka ut baggage och checka in igen.
Att få flera olika bokningar till en och samma bokning (PNR) kräver att en resebyrå involveras, dock går det att få väskan taggad hela vägen redan på Landvetter genom att manuellt skriva in alla flygningar vid incheckningen, även vid separata biljetter (om man får en hjälpsam och välvillig incheckningsagent).
 

Nemo

Medlem
Resebyråer för mer "avancerade" biljetter?

Bäst är att få hela resan på en biljett. Vid split booking kan man visserligen få väskan taggad hela vägen, men om en flight blir försenad så att man missar nästa så hjälper flygbolaget till enbart på nåder.
 
Toppen