Senaste nytt

SAS - 100% poängintjäning?

Gnopps

Medlem
Det skulle kunna få mig att byta tillbaka trots obefintlig service i vanlig ekonomi. Vi får hoppas det stämmer. Råkar du veta när något sådan skulle tillkännages?
 

agehall

Medlem
SAS group ska ju ha någon pressrelease imorgon tror jag, så det kanske kommer då..

Jag hoppas att det är sant, men det låter lite för bra för att jag ska våga tro på det.
 

Gnopps

Medlem
SAS behöver fixa detta. Jag kommer ihåg att jag för några år sedan räknade på ett exempel: antag att jag pendlar Köpenhamn-Frankfurt varje vecka med SAS i W-klass. En t&r kostar inkl skatt & bränsleavgift men utan bokningsavgift SEK 4689 och ger en vanlig medlem 300 poäng.

Det betyder att efter 20 veckor skulle jag ha betalt totalt 93780 kronor till SAS (varav 10600 kronor är skatter SAS ej får behålla) och i gengäld tjänat 3230 poäng (inklusive silverbonus efter 20 segment) och fått betala för varje glas vatten. Jag når dock nu upp i guldstatus då jag flugit 40 segment.

Jag hoppas även SAS nu har insett hur galet det här är (det finns också andra flygbolag som är lika galna, KLM Flying Blue är ett bra exempel).
 

twiggs

Medlem
Om detta stämmer och ingenting görs åt den fullständigt galet tidiga överflyttning till såväl Silver som Gold (jag menar 20/40 segment - 20'/70' poäng? Tjenare...) så lär antalet sådana medlemmar öka markant. Poängresor lär det vara smått omöjligt att få tag på och allt fler kommer att kunna uppgradera sig till C med poäng. Snacka om att urvattna konceptet...
 
Toppen