Senaste nytt

Incheckning under airport control

agehall

Medlem
Ska flyga hem från EBB imorgon med KL537. Fick mailet from KLM som säger att jag kan checka in och klickar på länken. När jag kommer till stadiet då jag får välja plats, slutar websiten svara. Väntar en stund och försöker sedan göra om proceduren. Då får jag veta att incheckningen inte öppnat än!

Efter en timme så ringer jag KLM men får då bara veta att incheckningen är under airport control och de kan inget göra. Brukar verkligen incheckningen gå till airport control 28h före avgång? Jag trodde det skedde T-24h... Och dessutom, varför skickar KLM mig ett mail som säger att jag kan checka in när jag inte kan det..!?

Alla dessa små irritationsmoment blir mycket större när man är trött, förkyld och långt från sin egen säng... :(
 

Murre

Medlem
Stackare men du flyger åtminstone KLM o inte AF :) Skämt åsido har också för mig att det är 24t innan men å andra sidan har ju AF köpt KLM.
 

agehall

Medlem
Jaha, det här slutade ju värre än tänkt. När jag satte mig på planet började jag svettas och må tokilla. Innan boardingen avslutades var jag nära att svimma. Till slut frågade min stolsgranne om jag var OK och hjälpte mig påkalla kabinpersonalen. När de fick syn på mig såg de livrädda ut och strax stod både pursern från C och Y brevid min stol och frågade om jag verkligen skulle flyga.

Det hela slutade med en taxi tillbaka till Kampala och ytterligare en hotellnatt där. Nu har läkaren precis varit här och tagit lite prover. Troligen har jag ätit något jag inte borde, men han trodde att jag skulle kunna flyga ikväll istället.

Hur mycket det än suger att vara sjuk utomlands, så måste jag säga att jag ändå är evigt tacksam att kabinpersonalen övertalade mig att stanna. Jag har svårt att se att jag hade klarat en 8h flygning igår.
 

Dr. Miles

Expert
Stackars dig, agehall.
Ja, det är verkligen inte roligt att bli sjuk utomlands.

Jag mådde jättedåligt när jag fick matförgiftning i Indien
 

agehall

Medlem
Ja, man är inte direkt kaxig när man råkar ut för det. Nu har jag fått i mig en liter vätskeersättning samt lite antibiotika och det börjar kännas bättre. Ska försöka flyga hem inatt istället.

Jag försökte förtvivlat ringa till Flying Blue och uppgradera till C med miles för att säkerställa att jag skulle kunna sova på flighten, men det gick inte alls att göra via dem <24h före avgång. Då måste jag prata med flygplatsen... Får väl försöka göra det när jag kommer dit, men jag har inte direkt höga förhoppningar. Jag känner inte heller att jag är villig att betala de €1350 de vill ha för en uppgradering vid OLCI.

Nåja, tur man har lite bc.se att trösta sig med i misären.
 

Murre

Medlem
Du har min fulla sympati Agehall jag vet hur det är när man är sjuk och skall hem långt bortifrån. Krya på dig o hoppas det löser sig med C biljett.
 

agehall

Medlem
Som tur är är folk över lag rätt vänliga i Afrika, så länge man själv är lite ödmjuk. Jag gick upp på KLMs kontor på flygplatsen och förklarade läget. Ett par stycken kände genast igen mig och frågade om jag mådde bättre idag. Utan någon som helst argumentation uppgraderade de mig för poäng. Jag hade nog kunnat få uppgraderingen gratis om jag lagt huvudet på sne, men jag är av åsikten att det är fel att överutnyttja folk, så jag hade inget emot att betala 32k poäng...

Nu ska jag bara dricka lite mer vätskeersättning och hålla mig vaken tills jag sitter i min stol, sedan ska det nog lösa sig.
 

Gnopps

Medlem
Skönt att höra att du mår bättre. Fick du veta varför du inte kunde checka in? Många biljetter övergår i airport control (ibland flera dagar innan avgång) men det går att checka in i alla fall.

Om du inte hade en flexibel biljett, fick du betala för ombokningen?
 

agehall

Medlem
Näe, KLMs kundtjänst kunde inte säga varför utan hänvisade bara till att det låg under airport control.

Som tur var så hade jag en full flex biljett hem, så ombokningen var inga problem.
 
Toppen