Senaste nytt

Star Alliance bonusresa Tokyo-Stockholm, vilket flygbolag?

minatoku

Medlem
Hade tänkt att det äntligen är dags att prova att använda alla miles jag köpte hos US Airways för en tid sedan; det verkar som att jag måste förbi Stockholm första helgen i februari nästa år.

Har kollat runt lite med ANAs sökmotor för NRT-ARN i C med avresa 31:a eller 1:a och hemresa 4:e eller 5:e, och det verkar finnas platser på SAS, Lufthansa (A380 via Frankfurt) och Austrian. Nu har jag aldrig flygit longhaul C med någon av dessa, så jag undrar vad ni med mera erfarenhet tycker? Vilken är bäst? :)

Provade att lägga in lite mera spännande mellanlandningar i bl a Hong Kong, Singapore, Bangkok och Seoul men kunde inte hitta något smidigt som inte drog ut på totala restiden alldeles för mycket.

(synd att ANA inte hade några awardplatser just kring där, det hade varit ett gyllene tillfälle att testa deras 787 för första gången :) )
 

Dr. Miles

Expert
Air Chinas Business class stol på Boeing B777-300ER (77W) är inte dum heller. De använder 77W på Beijing-Frankfurt/Paris.
 

Roger J

Medlem
SAS, Lufthansa (A380) och Austrian har lika trista stolar allihop. Austrian har gräsliga färger i kabinen och på uniformerna, men jag skulle testa dem för bra mat/service.
 

Elsson

Medlem
Jag hittar plats i C på NH:

1 feb NRT-LHR-ARN NH201/SK528
5 feb ARN-CPH-LHR-NRT SK1421/SK505/NH202

Flygs med 77W.

Alternativt med LX:

31 jan NRT-ZRH-ARN LX161/LX1254
4 feb ARN-ZRH-NRT LX1249/LX160
 

Alx

Medlem
SAS, Lufthansa (A380) och Austrian har lika trista stolar allihop.

Not anymore. I början av november tog Austrian ett rejält kliv upp över LH och SK även när det gäller stolarna. Vet inte om de har hunnit med flygplanet på NRT-linjen tills feb. men det är ju inte helt osannolikt med tanke på att de tänkt vara klara med konfigurationen redan i vår! Maten är outstanding jämfört alla andra jag har flugit med.
 

Dr. Miles

Expert
Not anymore. I början av november tog Austrian ett rejält kliv upp över LH och SK även när det gäller stolarna. Vet inte om de har hunnit med flygplanet på NRT-linjen tills feb. men det är ju inte helt osannolikt med tanke på att de tänkt vara klara med konfigurationen redan i vår! Maten är outstanding jämfört alla andra jag har flugit med.

Enligt Airlineroute.net, börjar Austrian använda Boeing B777 plan med nya Business class stolat till Wien-Tokyo fr o m 2013-FEB-05. Så om minatoku har tur kan han/hon åka med den på hemresan.
 

Yekermo

Medlem
Eller varför inte testa ANA F i NRT>FRA och sen vidare till ARN? En helt fantastisk upplevelse, både vad gäller den mjuka och hårda produkten. Dessa går ofta att boka om du har is i magen - ca 48h före brukar de släppas om det finns några lediga...
 

Yekermo

Medlem
Förresten, Dr Miles, nu får du lägga upp den där reserapporten i CA F FRA>PEK :) Väntar med spänning på ditt omdöme! Vore kul om det kom ett till intressant F-alternativ till Asien som man kan boka med USDM.
 
Toppen