Senaste nytt

Julkalendern lucka 3 - Trippla poäng till New York, Palma de Mallorca & Rom

bnccnb

Medlem
Stod det inte på sidan där du registrerade ditt EB nummer att det endast gällde den 3/12? (starkt minne av det) För mig var det uppenbart att det endast var den 3/12 som gällde och behövde inte fundera så mycket kring det.
 

Vaniljvodka

Medlem
Har inget minne av det. Minns att jag registrerade numret och lämnade sen sidan. Minns ingenting om nåt finstilt där. Har ju pratat med vänner som sett kampanjen och ingen av dom har noterat att man skulle boka samma dag. Sitter i telefon med en annan, mer hjälpsam, säljare nu så får vi se vad han säger. De verkar hursomhelst ha dålig koll på sina kampanjer eftersom ingen av dom vetat speciellt mycket om det och varit tvungna att sätta mig på hold för att ringa nånstans.
 

Mr Carter

Medlem
Så här stod det när jag registrerade mig den 3:e December.

"3 dec -12 Trippla Extrapoäng (Rom, Palma di Mallorca eller New York)
Res till Rom, Palma de Mallorca eller New York mellan 14 januari och 10 mars 2013, så får du trippla poäng för t/r resan! Extrapoäng ges i alla bokningsklasser på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn eller Oslo.Poängantalet varierar beroende på destination och bokningsklass. Poängen sätts in på ditt konto efter avslutat resa, som ska ske senast 10 mars 2013. Uppge ditt EuroBonus-nummer. Gäller endast idag, den 3 december 2012"


Svaret efter att jag registrerade mig löd så här:
"Tack för din anmälan!
Vi har registrerat ditt EuroBonus-nummer och du kommer att få trippla poäng för resor till dagens destinationer i EuroBonus julkalender, mellan 14 januari och 10 mars 2013. Grattis!"


"Gäller endast idag" tolkar jag som att jag måste registrera mig för kampanjen idag...inte att jag måste boka resan.
 

agehall

Medlem
Jag håller med Mr Carter och andra i tråden - det framgick tydligt att man var tvungen att registrera sig 3/12 samt att flighten måste ske mellan vissa datum. Det står INGET om när man måste boka själva resan.
 

Vaniljvodka

Medlem
Skickade ett klagomål via Customer Care på hemsidan och fick följande svar:

"Detta är det svar vi har fått från Eurobonus, hoppas att det hjälper.

Så länge kunden signar upp på erbjudandet inom perioden 14dec-31dec så spelar det ingen roll NÄR de gjort sina bokningar.
Reser de inom reseperioden och har signat upp, så tar de del av erbjudandet.

Ha en trevlig dag

Med vänliga hälsningar

Anna-Karin Lindberg
SAS Customer Contact Center"

Som det såklart inte går att svara på. Hon har ju missförstått mitt ärende och tror att jag pratar om baspoängserbjudandet som vissa fått på mail. Där man måste boka resan innan den 31 dec.

Hur gör jag nu för att förklara att de missförstått?! Debila jävla...
 

palmen

Moderator
I mitt mail jag fick står det så här på luckan för 3e dec.

"Hej palmen,

I dag kan du förverkliga en resedröm och få tre gånger så mycket ut av resan som annars ... låter det bra? Då kan du se fram emot att öppna dagens lucka. "

Personligen tolkar jag det som att jag måste anmäla mig och boka resan samma dag.

Ska man tolka det som Mr Carter skrivit så står det ju inget heller om att det är specifikt registreringen som ska göras den 3e, står ju bara
Gäller endast idag, den 3 december 2012
.

Detta rä väl en tolkningsfråga, vet inte hur mycket man har för att försöka få till att få göra dealen senare. Det finns väl en chans att dealen kommer tillbaka på julafton om man ska tro hur tidigare julkalendrar har sett ut.
 

Vaniljvodka

Medlem
Detta rä väl en tolkningsfråga, vet inte hur mycket man har för att försöka få till att få göra dealen senare. Det finns väl en chans att dealen kommer tillbaka på julafton om man ska tro hur tidigare julkalendrar har sett ut.

Har de haft trippla poäng till NYC en andra gång på julafton tidigare år alltså?

Det kanske är en tolkningsfråga, men de kommer ju göra ett par människor, som kanske redan bokat sina biljetter (på en annan dag), rätt sura när de märker att de inte får några extrapoäng. Därför borde de såklart klart och tydligt skrivit att man måste BOKA resan den 3 december. Att bara skriva att erbjudandet gäller den 3 december och sen länka till en registrering där man fyller i sitt EB-nummer gör ju att flertalet lär tro att det är registreringen av numret som ska ske just den dagen.
 

agehall

Medlem
I mitt mail jag fick står det så här på luckan för 3e dec.

Vad som stod i mailet är ganska irrelevant egentligen. Det är ju mer en ledtråd till vad det faktiska erbjudandet är men inte mer än så. Och man kan mycket väl hitta dessa erbjudanden utan att få något mail, så det är vad som stod i luckan som är det intressanta.
 

Vaniljvodka

Medlem
I luckan stod:

"Packa solglasögonen och äventyrslusten! Res under perioden 14 januari till 10 mars 2013 till Rom, Palma de Mallorca eller New York och samla upp till tre gånger så många Extrapoäng som vanligt – från 3 000 upp till 27 000!

Erbjudandet gäller för EuroBonus medlemmar den 3 december 2012. Trippla Extrapoäng ges i alla bokningsklasser på direktlinjer från: Stockholm, Köpenhamn, Oslo. Poängantalet varierar beroende på destination och bokningsklass. Poängen sätts in på ditt konto efter avslutad resa, som ska ske senast 10 mars 2013."

Det man inte kan se nu är vad som stod efter att man registrerat sitt nummer. Och jag misstänker att jag hade noterat ifall det hade stått nåt om bokning där.

Enligt Mr Carter här ovan så stod där följande rader:

"Svaret efter att jag registrerade mig löd så här:
"Tack för din anmälan!
Vi har registrerat ditt EuroBonus-nummer och du kommer att få trippla poäng för resor till dagens destinationer i EuroBonus julkalender, mellan 14 januari och 10 mars 2013. Grattis!"
 
Toppen