Senaste nytt

Destination San Francisco - LÄMNA ERA TIPS

SvartMjolk

Medlem
1. Hyr cykel och ta en tur i stan. Lite backar ger motion och en härlig känsla utför. Cykla sedan över bron och ta färjan tillbaka från Sausalito. Oslagbar utsikt och upplevelse en vacker dag!
2. Se Redwoodträden i Muir Woods. Höga och ståtliga, lite som att gå bland höghus mitt i skogen. Kör egen bil eller åk med en smidig shuttle dit. Muir Woods National Monument - Muir Woods National Monument
3. Ät. SF har många riktigt bra restauranger, och genom att vara IT-världens centrum finns det såklart många bra appar och webbplatser för att hitta rätt. För att välja ut en restaurang, lite udda men bra, får jag väl säga La Mar nära färjeterminalen med goda peruanska specialiteter.

Instämmer med tipsen:) Din etta och tvåa var med bland de jag valde ifrån!
 

agehall

Medlem
Jag kan rekommendera att hyra en Segway istf cykel, detta är dock inget specifikt för SF, även om det funkar utmärkt där också...
 

ACervin

Medlem
Jag får tipsa om Tiburon. USAs dyraste real estate sägs det. Ligger vid vattnet inte så långt ifrån Sausolito. Färja finns till SFO. En söndag lunch på Sams Anchor Cafe nere i hamnen är en trevlig upplevelse. Maten standard men fin atmosfär. Om man har bil kan man köra runt lite och titta på hus och utsikt.

Om du har en dag med hygglig sikt så kör över bron och sedan upp till vä till Point Bonita Lighthouse (man får ta av mot höger först när du kör av bron). Makalös utsikt (om det inte är dimmigt). Liten promenad på slutet över en miniatyrhängbro. Tänk på att det blir kallt över bron och på havssidan mot Stilla Havet.
 

agehall

Medlem
Låter häftigt. Orkar den upp för backarna med ett 100 kg "muskelknippe"?

Så länge du inte har 100kg fett också så ska det gå. Har för mig att firmorna säger 50-100kg, men jag väger väl något gram över 100kg och det var inte några problem. Kommer du dock och väger 250kg så lär du inte få åka med.
 

Traveller

Medlem
Intressant tråd att läsa... Jag har ju inte varit i San Francisco men drar dit från Miami (UA 1st 25 dec) så här är mattnyttig info. Tackar
 

nilsson

Medlem
Och jag är i SF just nu. Staden är välkänd inom USA som ett center för god mat, och det bästa är ju som valigt att följa med nyheterna om vilka nya restauranter som är bäst just den månaden. En favorit som hållit god kvalitet alla gånger jag varit där är 5th floor på hotell Palomar. Missa inte deras uni flan.
 

rvarttinen

Medlem
Jag får tipsa om Tiburon. USAs dyraste real estate sägs det. Ligger vid vattnet inte så långt ifrån Sausolito. Färja finns till SFO. En söndag lunch på Sams Anchor Cafe nere i hamnen är en trevlig upplevelse. Maten standard men fin atmosfär. Om man har bil kan man köra runt lite och titta på hus och utsikt.
....

Väl i Tiburon så kanske passa på och besöka The Swedish Conditory och äta lite Swedish Princess Cake.
 

rvarttinen

Medlem
De flesta tips som redan inkommit skulle jag nog själv också ge... alla bra.

Kan lägga till:
- Troligen stans bästa thai-mat fås på Osha Thai, finns flera restauranger, bland annat på 311 Third St och 149 2:nd St.
- South Park Café, i trevlig liten park mellan Second och Third Street, strax söder om motorvägen. 108 South Park Av. det ligger en Shell-mack i hörnet Third St. / South Park Av. som ett bra riktmärke att svänga av, sedan ligger parken en kort bit fram.
- Pacific Café, lite längre bort i stan, men väl värt ett besök. Restaurangen bjuder på vin så länge du måste stå i kö, det går inte boka bord så var gärna där när de öppnar 17:00. Ligger på 7000 Geary Boulevard
 
Toppen