Senaste nytt

Ryanair börjar flyga från Ängelholm

Valley

Medlem
Tror inte jag orkar med mer Ryan snart. Det tar ju aldrig slut.

Fria marknadskrafter skall råda. Men hur fria är dessa när det gäller kommuner och Ryan ?
Alla hemligstämplar och slåss för sina liv för att ingenting skall kunna komma ut i offentlig dager.

Och dessa kommuner. När dem vill bygga sitt nya kommunhus. Skulle man acceptera en byggherre som använder personalen på samma sätt som Ryan ?

Tror inte det.
 

jumbooze

Medlem
Resevillkor

och den här är rätt rolig, Billigt pris + lite smått och gott :D


Hur undviker jag att betala frivilliga avgifter?

Här på Ryanair är alla våra frivilliga avgifter designade för att uppmuntra passagerare att resa till en låg kostnad, vilket möjliggör för Ryanair att spara in på kostnader och dela med sig av denna besparing till dig och din familj. Så, här är en enkel guide till hur du bäst undviker dessa valfria kostnader:

Kreditkortsavgift - kan undvikas genom att betala med bankkort eller ELV (endast Tyskland)

Avgift för prioriterad ombordstigning: kan undvikas genom att helt enkelt inte välja denna tjänst.

Avgift för reserverat säte: kan undvikas genom att helt enkelt inte välja denna tjänst.

Avgift för nytt boardingkort på flygplatsen: undviks genom att skriva ut och uppvisa ditt boardingkort från webben på din avgångsflygplats

Avgift för incheckat bagage: kan undvikas genom att helt enkelt inte resa med incheckat bagage.

Avgift för bagageövervikt: kan undvikas genom att helt enkelt hålla sig inom ramarna för Ryanairs viktbegränsningar för bagage.

Internetincheckningsavgift: kan undvikas genom att helt enkelt köpa lägsta utannonserade kampanjpris som inkluderar gratis internetincheckning.
 

Agö

Medlem
Är det inte ett sätt från Ryanair att sätta press på befintliga FR-flygplatser?Vem vet, det kanske är en ny avtalsrunda på gång? Ängelholm kan väl i någon mån sägas konkurrera med Sturup, Axamo konkurrerar väl i någon mån om passagerare som lika väl kan åka till Skavsta. FR:s passagerare är ju beredda att åka långt för "billiga" biljetter.

Och så försöker man väl mota Norwegian i grind med alla deras kärror till Spanien från regionalflygplatser runt om i Sverige.
 

larsricht

Ny medlem
Jag välkomnar verkligen att ni åker ifrån Ängelholm, lite närmare för mig med anhöriga. Skuule gärna få mer info om hur det är möjligt att flyga hyffsat billigt och enkelt till San Javier istället. Jag bor 2 km därifrån. Jag vet att ni har många flyg dit varje dag men inget från Sverige. Och när skall ni börja åka till Corvera (Murcias nya flygplats) och kommer det gå flyg från Sverige dit. Det enda jag i princip inte gillar är att flyget går 0700 från Alicante samt era bagagepriser, annars allt ok
 

Palazzi

Medlem
Jag välkomnar verkligen att ni åker ifrån Ängelholm, lite närmare för mig med anhöriga. Skuule gärna få mer info om hur det är möjligt att flyga hyffsat billigt och enkelt till San Javier istället. Jag bor 2 km därifrån. Jag vet att ni har många flyg dit varje dag men inget från Sverige. Och när skall ni börja åka till Corvera (Murcias nya flygplats) och kommer det gå flyg från Sverige dit. Det enda jag i princip inte gillar är att flyget går 0700 från Alicante samt era bagagepriser, annars allt ok

Möjligen kommer Murcia i en inte alltför avlägsen framtid. Läste nyligen att Ryan ligger i en konflikt med Alicantes flygplats och hotar med att flytta över ca 30% av flygningarna till Murcia, Corvera.
Du ska väl iofs ha en väldig tur om just linjen mellan Ängelholm och Alicante blir en av de som dirigeras om till Murcia.
 

Bryant

Medlem
Jag förstår inte riktigt deras taktik. De flyger från/ska flyga från Växjö, Ängelholm, Malmö, Kalmar och Jönköping. Kommer inte detta göra att flygplatserna konkurrerar med varandra på väldigt ohälsosamt sätt. Att Ryanair flyger från 3 flygplatser i Småland gör det väl inte bättre för exempelvis Kalmar som jag tror redan har det svårt ekonomiskt. Säkert bra för Ryanair men inte så bra för de småländska kommunerna. (jag har inte kollat upp om det är samma destinationer som trafikeras)
 
Toppen